Followers

Tuesday, January 31, 2012

Kad Raya khusus buat Ibrahim Ali... ??



Aku tak tahu siapa sebenarnya yang buat kad raya khusus untuk Ibrahim Ali ni.. pagi-pagi lagi dah ada dalam mail box aku, dihantar oleh seorang sahabat bukan Melayu, beliau meminta aku mengirimkannya kepada Ibrahim Ali.


Malangnya aku tak ada e-mail address Presiden PERKASA tu, jadi aku publish disini..

Inilah padahnya jika kita gagal untuk memahami yang membolehkan kita tidak menghormati adapt dan budaya Bangsa lain yang bersama kita tingal di Malaysia ini..

Tindakan Ibrahim Ali yang memberikan ‘Ang Pow’ di dalam sampul yang berwarna putih beberapa hari lalu dianggap sebagai satu penghinaan oleh ramai masyarakat Tionghua ini kerana bagi mereka pemberian sumbangan dalam sampul berwarna putih hanyalah dilakukan dalam majlis pengkebumian atau semasa menziarahi simati.

Mudah cerita.. tindakan Ibrahim Ali ni umpama memakai kasut di dalam rumah kita yang berbangsa Melayu..

Itulah.. bila tak tahu tak mahu bertanya.. Bodoh Sombong katakan..

Sesiapa yang ada e-mail address Ibrahim Ali tolong e-mail kat dia sat Kad Raya ni..



Anak Sungai Derhaka

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.