Followers

Saturday, February 12, 2011

Mubarak Selesai, Giliran Taib Mahmud

Presiden Hosni Mubarak akhirnya tunduk kepada desakan jutaan rakyat Mesir apabila meletakkan jawatan yang diumumkan oleh naib presidennya, Omar Suleiman dalam televisyen negara itu malam tadi.

Mubarak, 82, yang memerintah selama 30 tahun telah meninggalkan Kaherah bersama anggota keluarganya ke pusat percutian di Sharm el-Sheikh di Laut Merah.

Di Tunis, rakyat Tunisia turut berpesta meraikan perletakkan jawatan Mubarak selepas empat minggu mereka menggulingkan Zine El Abidine Ben Ali dari tampuk pemerintahan dengan menari dan membunyikan hon kenderaan sepanjang jalan.

Kini giliran Sarawak. Sarawak dan Timur Tengah ada kaitan kini melalui penyedap malam (bini) Taib. Kalau mereka jatuh, eloklahlah kalau berjangkit kepada Taib pula. ATM-Abdul Taib Mahmud telah berkuasa selama 30 tahun di Sarawak, dan hasil daripada itu, Sarawak menjadi negeri termiskin sedangkan dia sendiri antara terkaya di Malaysia.

Switzerland juga sudah membekukan aset yang menjadi milik Hosni Mubarak, kata Kementerian Luar Switzerland, hari ini.

Ha! Ha! harta Taib yang dipulun dari Sarawak juga banyak terdapat di sana. Amacam orang Sarawak, kini giliran anda pula.
sumber: ek-ele

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.