Followers

Friday, December 31, 2010

Ulaq Mendeliar Putrajaya Yang Bangang..!!!!


Bila baca laporan berita macam ni... gua rasa nak henjut kereta pergi Putrajaya bagi penerajang sekor2 menteri ke... timbalan menteri ke... hatta perdana menteri sekali pun... sebab bagi kenyataan bangang untuk membangangkan dan memperbodohkan rakyat.

Simulasi harga pundek atok lu laaaa.... bercakap dari dalam bilik aircond boleh la...., lain kali sebelum cakap turun padang buat groundwork baru bercakap laaa... bodoh, daripada dok simulasi kat bilik putrajaya tu... lebih baik lu martubasi jelah.... bodoh punya timbalan menteri...


Kalau harga makanan/minuman tetap naik menjelang 2011 ni... apa yang kerajaan boleh buat...???


Nak pantau...??? Lancau laaaa.... pantau memantau ni...!!!!

Nak tangkap dan ambil tindakan keras dengan denda pelbagai...???
Lagi 10 kali perkataan lancau gua ucapkan kat kerajaan dan Menteri2 atau sesiapa saja dari KPDNKK yang pandai bercakap dan makan gaji buta setiap bulan...!!!!

Sori... kali ini memang gua terover kurang ajar dengan bangsat2 yang gua maksudkan, sebabnya setiap kali harga minyak naik, automatik rantaian barangan akan turut serta naik, dan bangsat2 haramjadah tu dok ulang cakap benda yang sama iaitu pantau... ambil tindakan... ulang lagi pantau dan ambil tindakan.... berapa banyak pemantauan dan berapa banyak tindakannya...


Semuanya itu hanya untuk mempertahankan tindakan bodoh keraaaajaan sekaligus memperbodohkan rakyat. Pasal tu diorang semua tu selayaknya di lancau kan....!!!!


Berangin betul gua dengan statement bangang puak2 laknat nih...., ok... gua stop kat sini dulu, nanti bukannya lancau jer... yang terkeluar, tapi segala jadah maki hamun meletup... orait lu orang baca jelah yang gua kopi o kat bawah tu...


Dalam perbincangan berkaitan kenaikan harga barang dalam SIM Groups, gua tertarik dengan pandangan dari saudari Faridah Ibrahim. Jom layan pandangan beliau yang ganas lagi brutal.... 


Yang lagi sakit hati tu.... macam2 alasan nak suruh rakyat terima je kenaikan... kononnya rakyat kena kurang gula, elak kencing manis (that's our choice, takkan pasal nak elak dpd diabetes bagi yg tak mau ubah hidup depa, semua rakyat kena tanggung kos tinggi... educate the rakyat is more appropriate).

Tol naik... kononnya negara kita masih termurah, tapi tak pula dibandingkan kos hidup (cost of living) dgn negara2 ni... thailand tu berbatu2 jalan highway, taklah dok jumpa tol je, duit depa pun jauh lebih murah dpd kita. Rakyat juga disuruh jangan bergantung pd subsidi, tapi tengok syarikat2 (spt sy raja gula, sy tol, sy minyak) dok dpt subsidi senang2 je; duit buat untung lebih setiap thn.
Contohnya, sekarang ni, kerajaan menerusi Petronas dok hulur subsidi RM19 bilion kpd IPP syarikat yg 'dipelihara' setiap tahun. Keuntungan 77% Petronas (yg tak pernah dibentang umum) tu mana pergi? dahlah Petronas tanggung subsidi bahan bakar di samping dok bayar berbillion RM kpd kerajaan dlm bentuk cukai, royalti, dividen.

Maaflah sy melencong sikit, tapi mcm mana tak sentuh politik... sebabnya rakyat semakin tertekan dgn tindakan sikap pemimpin yg tak peduli tentang kebajikan sebenarnya rakyat tapi dok pentingkan 
'political survival' depa.

Sepatutnya pengumuman rasionalisasi subsidi diikuti dgn menghentikan perbelanjaan mewah yg tak tentu manfaatnya kpd rakyat dihentikan spt dok beli peralatan/kelengkapan tentera yg tak berfungsi, keluarkan iklan berjuta2 RM utk nak ucap t/kasihlah, buat bangunan wisma wanita di Sabah & seterusnya di setiap negeri, dll juga tindakan pengurangan gaji kemudahan utk anggota kabinet, kakitangan kanan GLC, kakitangan kanan pengurusan sektor awam.


Sekurang2nya rakyat nampak yg pemimpin negara juga sedia berkorban sikit semasa rakyat menanggung perit beban tu.... taklah rakyat je disuruh berbelanja secara hemah, berjimat2, tapi pemimpin....? sepatutnya cakap serupa bikin, tapi ni tak... buat renovation berjuta2, bayar perunding utk perkara yg tak perlu pun, berbelanja dgn mewah terutama dlm lawatan sana sini, beli jet mewahlah dan byk lagi.


Bila cakap pasal politik, org marah, tapi kalau org yg kita amanahkan dok mentadbir ikut suka hati je... bukan dgn cara yg bijak & kita plak yg jadi mangsa.... nak diam lagi???
Haaahhh... apa macam...??? dah tu pulak lu orang dah baca berita dari KPDNKK kan... apa kata mamak2 Presma....???? Mamak dan India ni menafikan pasal kenaikkan harga...??? Dan dalam waktu yang sama mendesak kerajaan untuk menaikkan harga pada esok lusa jer.... baca kat sini.

Itu pasal gua cakap Boikot jer restoran2 mamak mendeliar nih.... hehehe.... cakap belit2 macam ulaq.., yang bagi statement bangang dari KPDNKK tu... pun adik beradik ulaq mendeliar jugak laaaa..... 
ISA.

1 comment:

  1. Gua dh lame nk ckp mcm lu tp gua masih sabar lg..
    yg buat gua x tercakap sbb org2 kg gua masih dok menyokong lg puak2 jakun neh..
    Nk tggu sedara mara diorang kena rogol dgn menteri agaknya baru diorang neh nk bising2..

    Ada skali tuh geng2 UMNO wat projek haram berdekatan dgn kawasan kg baru Cina sehingga menyebabkan berlaku banjir sehingga merosakkan perabot rumah diorang..
    Lalu Cina2 yg marah neh gantung Banner kt dpn pintu gerbang kg diorang dgn slogan "UMNO BODOH"..
    Gua xde mase tuh,tp gua dgr puak2 UMNO x berani nk bantah banner tuh..
    Ada pakcik tuh ckp kt member gua,"Tgk tuh,dh kurang ajar cina2 neh..ko x marah ker diorang kata Melayu bodoh?"
    Lalu member gua jawab,"kan yg ditulis kt situ "UMNO",bukan dia tulis"Melayu"..
    Pakcik neh tau mengeja ke tidak?"
    "Dah tau cina kg baru pun naik menyampah dgn UMNO,yg pakcik sokong diorang tuh lg buat apa?
    Ada dua lg Parti Melayu selain dari UMNO kt Malaysia neh..Pakcik pilih jer yg pakcik mana nk masuk"
    terkebil-kebil pakcik tuh lalu ditinggalkan oleh member gua yg terus masuk ke kedai cina utk membeli rokok..hehehe..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.