Followers

Thursday, March 11, 2010

YB Khalid Samad Memuji PKR !


Khalid Samad Kagum Ketegasan PKR Tangani Masalah

Fazallah Pit

SHAH ALAM 11 MAC: Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad hari ini menyatakan kekaguman dengan ketegasan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang sanggup hilang kerusi Parlimen bagi mempertahan prinsip perjuangan.

Beliau menyifatkan tindakan PKR itu sebagai bukti kejujuran dan keikhlasan parti pimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim itu, terhadap gagasan Pakatan Rakyat.

"Saya ingin mengucapkan tahniah kepada PKR yang mempunyai keberanian dan ketegasan untuk mengambil tindakan terhadap Zulkifli," katanya yang dipetik dari blog beliau.

Beliau sebelum ini terlibat dengan pertikaman lidah dengan Ahli Parlimen Bandar Baru Kulim, Zulkifli Nordin dalam beberapa isu termasuk pertikaian kalimah Allah hingga mendorong Zulkifli membuat laporan polis yang menjadi punca pemecatannya.

Khalid juga menganggap PKR sanggup melakukan apa yang perlu bagi menjamin kestabilan Pakatan Rakyat walaupun berhadapan dengan kemelut Ahli Parlimen melompat parti.

"Walaupun sedar pemecatan Zulkifli menyebabkan PKR kehilangan satu lagi kerusi Parlimen dan DAP memiliki satu kerusi lebih dari PKR, mereka terus bertindak tegas. Syabas!" katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.