Followers

Wednesday, March 10, 2010

POLIS KUDA TUNGGANGAN UMNO


Polis jahat

Dalam filem Hindi, selalu kita lihat cerita-cerita polis jahat. Di Malaysia di mana rakyatnya terus hendak dibodohkan oleh parti perasuah yang busuk hingga ke usus dan kuda-kuda tunggangannya, cerita polis jahat tak boleh dikisahkan (lihat berita Era Pakatan semalam "'Apa salahnya dedahkan sikap polis jahat itu?' - Jehan Miskin")

Ketika saya ditangkap dahulu, saya beritahu pegawai-pegawai polis yang menyiasat saya, "Di masjid pun ada orang baik, ada orang jahat. Orang baik pi masjid nak sembahyang. Orang jahat pi masjid nak curi kasut. Punya besaq pasukan polis, takkan tak dak polis jahat. Yang aku lawan polis jahat. Takkan tu pun tak boleh?!"

Nanti sat, aku bukannya berani sangat. Tetapi dalam takut, terkeluar kata-kata itu. Samalah juga ketika seorang pegawai polis acah-acah nak pukul saya. Masa tu saya takut, kecut. Tapi terkeluar juga kata-kata, "kalau hang pukui, aku tulis!"

Patutkah kita sebagai rakyat menyembunyikan cerita-cerita polis jahat, terutama yang merelakan diri mereka diperkudakayukan oleh parti perasuah yang busuk hingga ke usus? Adakah depa tak sedar, bila berlaku kes seperti pembunuhan Altantuya Shaariibu yang penuh misteri itu, orang-orang tertanya-tanya, adakah dua orang anggota polis itu dijadikan kambing hitam?

Ah, sampai bila nak diperbodoh dan dihina tanpa maruah oleh parti perasuah yang busuk hingga ke usus?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.