Followers

Tuesday, December 29, 2009

SPRM Akan Siasat Rosmah dan Nazim 3 Hari Lagi..!!!

Datuk Abu Kassim SPRM Akan Siasat Rosmah dan Nazim 3 Hari Lagi?

"Seperti yang saya nyatakan sebelum ini, sebaik saja mengambil alih jawatan sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM secara rasmi pada 1 Januari 2010, saya akan mengambil beberapa langkah drastik bagi meningkatkan kembali imej badan ini agar ia benar-benar diyakini kreadebilitinya oleh rakyat. Pada hari ini, 1 Januari 2010, saya secara rasminya dilantik sbagai Ketua Pesuruhjaya SPRM yang baru menggantikan Datuk Seri Ahmad Said Hamdan.


Justeru, sebagai menunaikan janji saya itu, maka saya, Datuk Abu Kassim Mohamed bertekad untuk memulakan siasatan terhadap beberapa kes rasuah berprofil tinggi negara ini. Ini termasuk siasatan terhadap Dato' Mohammad Nazim Razak seperti dalam dakwaan penyiasat bebas, P Balasubramaniam mengenai pembabitan beliau dalam kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu, kes dakwaan individu yang tidak dikenal pasti yang telah menghantar RM600,000 melalui pengurup wang kepada Datin Seri Rosmah Mansor ketika isteri Perdana Menteri berada di Dubai, Ogos 2008 dan kes kehilangan dua enjit pesawat tempur negara ini."


Apakah Datuk Abu Kassim Mohammed akan mengeluarkan kenyataan seberani itu sebaik sahaja mengambil alih jawatan rasmi sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM pada 1 Januari 2010 yang tinggal hanya 3 hari saja lagi ini?


Jom kita tunggu kenyataan sulung Datuk Abu Kassim. Jom kita teka sama ada beliau dianugerahkan keberanian untuk melakukan sesuatu yang boleh menjadikan SPRM sebagai badan yang benar-benar telus dalam proses siasatannya.

sumber: kedahlanie

1 comment:

  1. Salam Tuan,
    Kita sama-sama lihat apa yang Abu Kassim akan buat...

    Adakah beliau berani membongkar kes salah laku rasuah berprofil tinggi??
    atau membiarkan dirinya DICUCUK HIDUNG oleh mereka yang berkuasa...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.