Followers

Monday, December 28, 2015

kekadang

Ismaily Bungsu C's photo.

kesempatan itu selalu saja menghindar dari kita untuk menyatakan sesuatu dan kalau memang itulah yang ditentukan maka inilah ruang waktu yang barangkali terbaik untuk diperkatakan hakikat itu.

semalam memang aku bermimpi lagi kuda putih itu datang kepadaku kala subuh menyapa dan ia masuk lewat jendela yang memang terbuka cuma ada jeriji besi memagari sekitar takut akan pencuri.

kala ia masuk terasakan dingin subuh menyapa dibawa bersama lalu ia angkat daku dan aku sendiri tidak tahu mahu ia bawa ke mana dan aku hanya pasrah tidak berkata apa-apa selain diam dan menyerah semata.

entah, kenapa harusnya ia bawa aku dan selalu saja aku bertanya tetapi pertanyaan itu tanpa jawaban dan memang aku tidak terdaya dan sesudah melewati pintu yang berpagar besi, di luar aku melihat ada beribu-ribu kuda putih siap menerabangkan aku ke langit tinggi kala subuh itu.

tentunya aku sudah tiada di sisi kamu seperti selalunya dan serentak itu aku sendiri tidak tahu apa sudahnya nanti.

salam kasih dan maafkan!


ISMAILY BUNGSU
sabah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.