Followers

Tuesday, December 22, 2015

JELAJAH TRELER PAKATAN RAKYAT DI JITRA BERSAMA MAT SABU MEMBUKTIKAN PAS KEDAH SUDAH LUMPUH??????


Zar Ali's photo.

Masih segar dalam ingatan betapa orang kuat PasMa dan PAN memberitahu dalam sidang media bahawa sebaik sahaja PasMa didaftarkan menjadi parti politik maka 70 peratus ahli PAS akan meninggalkan PAS secara beramai-ramai. 

Ternyata amatlah benar kenyataan beliau itu dengan mengambil kira sambutan dan suasana Jelajah Treler Pakatan Harapan malam tadi 21.12.2015 di Tapak Pasar Malam Taman Mahsuri,
Jitra, Kedah bersama Presiden PAN Tuan Hj Mohamad Sabu. Sebelumnya itu disebelah petang diadakan cabutan bertuah, belon percuma, sumbangan kembali ke sekolah dan Ais Krim percuma sebagai umpan menambat dan memujuk rakyat hadir. 

Hitungan politik secara kasar dan realiti jelas menunjukkan PAN tidak ada tempat dan masih gagal untuk menarik sokongan masyarakat Melayu/Islam. 

Bagi masyarakat Melayu/Islam dinegara ini hanya UMNO atau PAS sahaja wadah politik mereka dan sedikit kepada PKR. 

Merasakan dirinya akan ditolak secara mutlak dan total oleh masyarakat Melayu/Islam maka mungkin disebabkan itulah keahlian PAN dibuka kepada semua kaum dan agama bukan sangat nak bersifat inklusif tetapi masyarakat Melayu/Islam mengambil sikap pasif kewujudan PAN setakat ini.


JELAJAH TRELER PAKATAN RAKYAT DI JITRA BERSAMA MAT SABU MEMBUKTIKAN PAS KEDAH SUDAH LUMPUH?????? Masih segar dalam ingatan betapa orang kuat PasMa dan PAN memberitahu dalam sidang media bahawa sebaik sahaja PasMa didaftarkan menjadi parti politik maka 70 peratus ahli PAS akan meninggalkan PAS secara beramai-ramai. Ternyata amatlah benar kenyataan beliau itu dengan mengambil kira sambutan dan suasana Jelajah Treler Pakatan Harapan malam tadi 21.12.2015 di Tapak Pasar Malam Taman Mahsuri, Jitra, Kedah bersama Presiden PAN Tuan Hj Mohamad Sabu. Sebelumnya itu disebelah petang diadakan cabutan bertuah, belon percuma, sumbangan kembali ke sekolah dan Ais Krim percuma sebagai umpan menambat dan memujuk rakyat hadir. Hitungan politik secara kasar dan realiti jelas menunjukkan PAN tidak ada tempat dan masih gagal untuk menarik sokongan masyarakat Melayu/Islam. Bagi masyarakat Melayu/Islam dinegara ini hanya UMNO atau PAS sahaja wadah politik mereka dan sedikit kepada PKR. Merasakan dirinya akan ditolak secara mutlak dan total oleh masyarakat Melayu/Islam maka mungkin disebabkan itulah keahlian PAN dibuka kepada semua kaum dan agama bukan sangat nak bersifat inklusif tetapi masyarakat Melayu/Islam mengambil sikap pasif kewujudan PAN setakat ini.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.