Followers

Saturday, November 21, 2015

THEY DARE TO SPEAK OUT

Ismaily Bungsu F's photo.

BUKAN mudah untuk kita bercakap benar dan bukan mudah untuk pertahankan sesuatu yang seharusnya, apa lagi yag Allah tentukan hukum2nya dan tentu saja banyak sangat cabaran yang ada di depan kita dan ada kalanya kita selalu gagal kesan cabaran2 itu.

Tidak mudah membina rumah di tepian pantai kala di pantai itu sendiri selalu saja ada ombak angin yang siap membadai disamping banyak sangat halangan2nya yang kekadang kita tersungkur atau lalai.

Seorang senat Amerika bernama Paul Findley telah duduki kerusi sanet sekitar 20 tahun dan dia banyak sangat tahu tentang visi dan perjuangan israel sebenarnya an akhirnya kesan badai ia tersingkir.

Dia terlibat dalam kempen di Timur Tengah hingga dia dianggap sebagai orang jahat buat Israel dan lalu dikutuk keji di Amerika terutama golongan Yahudi dan akhirnya dia menulis sebuah buku berjodol THEY DARE TO SPEAK OUT yang punya 504 muka cukup mengulas tentang kejahatan Israel itu sendiri.

Buku karya beliau itu cukup laris di Amerika dan cukup memberikan banyak sangat ilmu untuk kita bercakap tentang Amerika dan Israel itu sendiri. Harusnya kita baca jika kepingi berhujah soal yang dimaksudkan agar tidak nampak kosong otak kosong zero ilmu.

Dan bercakap benar ini bukan semudah yang kita sangka dan kena siap sedia menghadapi segala macam risiko dan di Malaysia ada dua akta yang menjerat kita sendiri meski bercakap benar iaitu AKTA HASUTAN dan AKTA RAHSIA RASMI dan akta POTA juga terkait.

Kesan berani maka demikianlah yang terjadi terhadap Timbalan dan Naib Presiden UMNO.

Fikir2kanlah!

ISMAILY BUNGSU
sabah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.