Followers

Monday, November 2, 2015

Soalan panas: Berapa banyak yang Najib beri?


MONDAY, NOVEMBER 02, 2015 Berapa banyak yang Najib beri?

Tanya Lim Kit Siang Parti Barisan Nasional dan Ahli Parlimen digesa menyatakan berapa banyak yang mereka terima untuk pembiayaan kempen pilihan raya daripada pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak.

Lim Kit Siang juga meminta Ahli Parlimen Barisan yang menjadi ahli pemerhati parlimen, Jawatankuasa Kira-Kira, untuk menarik diri daripada perbincangan jawatankuasa atau pendengaran deposit yang dilaporkan sebanyak RM2.6 bilion ke dalam akaun bank peribadi Najib sebelum pilihan raya umum 2013.

Wang itu dikatakan sumbangan daripada sumber Timur Tengah untuk membantu kempen pilihan raya Barisan Nasional.

Bekas Presiden MCA, Chua Soi Lek dilaporkan telah menyatakan minggu ini bahawa Najib telah memberikan wang kempen pilihan raya itu ke dalam parti-parti komponen BN, kali pertama dalam lima pilihan raya, membantu rakan-rakan gabungan.

Perkara itu dijangka dibincangkan oleh Jawatankuasa Kira-kira Awam, yang dijadualkan untuk mendengar perbicaraan ke dalam dana pelaburan kerajaan, 1Malaysia Development Bhd.

Pihak berkuasa telah menafikan bahawa RM2.6 bilion itu ada kaitan dengan 1MDB. Lim berkata hari ini bahawa rakan-rakan Barisan dan Ahli Parlimen semua perlu mengisytiharkan berapa banyak setiap penerimaan, termasuk mereka yang menjadi ahli Jawatankuasa Kira-Kira.

Beliau berkata mereka perlu menarik diri daripada mana-mana mesyuarat bagi mengelakkan sebarang konflik kepentingan ~

FMT via alhusseyn


Posted by mountdweller.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.