Followers

Wednesday, November 18, 2015

Najib kecam pembunuhan Bernard Then - Mohamad Fadli


najib_bernard-thien_600
PM yang terkejut dengan perbuatan itu meminta pihak berkuasa menentang mereka yang melakukan perbuatan berkenaan.

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak mengutuk keras pembunuhan tebusan warga Malaysia yang diculik , Bernard Then.

Dalam status yang dimuat naik di laman Facebooknya, beliau yang terkejut dengan perbuatan itu dan meminta pihak berkuasa mengambil tindakan sewajarnya terhadap Kumpulan Abu Sayyaf yang dikaitkan dengan penculikan itu.

“Kami menyeru pihak berkuasa bertindak menentang mereka yang telah melakukan keganasan dan perbuatan kejam ini dan memastikan bahawa mereka di bawa ke muka pengadilan.

“Kami juga akan memberikan kerjasama penuh kami kepada agensi berkaitan dan pihak berkuasa yang bertangggungjawab dalam siasatan kes itu,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi memaklumkan pihaknya, sedang menunggu maklumat rasmi berhubung perkembangan itu.

Bagi tujuan berkenaan, beliau menyerahkan Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Khalid Abu Bakar untuk tindakan selanjutnya.

“Itu berita daripada Mindanao… Secara rasmi kita belum dapat sahkan berita itu… Kita telah minta maklumat daripada pihak berkuasa.

“Walaupun maklumat daripada risikan ada kesahihan, tetapi, kita kena tunggu maklumat yang rasmi dahulu untuk mengesahkannya.

“Saya serahkan kepada KPN untuk siasat kes itu, ” katanya dalam satu sidang media selepas merasmikan sidang kemuncak pemimpin belia ASEAN di PWTC.

Mangsa yang diculik di sebuah restoran di Sandakan pada Mei lalu dilaporkan telah dipenggal kepalanya petang semalam selepas rundingan berhubung wang tebusan gagal.


FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.