Followers

Wednesday, November 25, 2015

ILMU

Bang Maily II's photo.

Universiti hanya menyediakan ilmu sekitar 30% dan selainnya melalui pengalaman, itu sebab kekadang kita kurang yakin mereka yang lulus universiti bisa menyumbang sebaik mungkin seperti yang diharapkan.

Abraham Lincoln hanya lulus sekolah asas dan ia sendiri lahir di kulit beruang, ibunya suri rumah dan ayahnya hanya pembelah kayu api.

Kesan Abraham rajin belajar dan suka sangat membaca buku undang2 dan selalu saja berjalan kaki jauh berkilometer untuk mendapatkan buku dan kekadang naik kuda untuk mendapatkan buku apa saja dan akhirnya kesan bijak dan hebat perpidato, maka ia berjaya menduduki kerusi presiden Amerika Syarikat yang cukup dihormati lawan.

Untuk mencapai apa saja kejayaan kalangan kita kena kerja keras, rajin berusaha, banyak berIQRA, selalu berusaha dan terus berusaha dan tidak mustahil kalau terus berusaha dan berdoa, berdoa dan berusaha maka pasti sesiapapun akan berjaya tak kira apakah ianya islam agama, yahudi atau apa saja 
bangsa/agamanya pasti Allah beri segala ilmu kepada siapa saja yang usaha keras mendapatkannya.

Insyallah, jika kamu terus berusaha tanpa jemu dan tidak penduli apa saja rintangan akan pasti beroleh kejayaan sebab segala rintangan dan cabaran yang dihadapi itu sebenarnya ubat yang berkat untuk menjejak puncak.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.