Followers

Thursday, October 1, 2015

Umno tidak akan sokong himpunan baju merah Kajang, kata Ku Nan OLEH MELATI A. JALIL


Umno tidak akan sokong sebarang protes jalanan, kata setiausaha agung parti Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, termasuk himpunan baju merah.

Umno tidak akan sokong sebarang protes jalanan, kata setiausaha agung parti Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, termasuk himpunan baju merah.

Umno tidak akan menyokong sebarang protes jalanan, kata setiausaha agung parti Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, ketika salah seorang ahlinya Datuk Jamal Md Yunos, merancang mengadakan satu lagi perhimpunan baju merah, kali ini di kawasan pembangkang di Kajang.

Tengku Adnan berkata, pemimpin Umno yang turut hadir di perhimpunan baju merah pertama pada 16 September atas kedudukan mereka dalam badan bukan kerajaan (NGO), bukan kapasiti parti.

Katanya, pemimpin parti itu sepatutnya lebih bijak dan tidak melakukan sesuatu yang bertentangan dengan Umno.

"Kami tak pernah sokong perhimpunan ini, termasuk himpunan baju merah," kata menteri wilayah persekutuan itu pada sidang akhbar di Kuala Lumpur hari ini.

"Kami tak pernah sokong demonstrasi jalanan. Saya ahli Parlimen, pembangkang juga ahli Parlimen, dan mereka tahu undang-undang.

"Semua kita setuju dalam Parlimen yang kita boleh mengadakan demonstrasi dalam satu kawasan yang tertutup," katanya. – 1 Oktober, 2015.
 
 
 
 
See more at: http://www.themalaysianinsider.com.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.