Followers

Thursday, October 15, 2015

Umno Terkedu Dengan Tindakan Kerajaan Selangor?

Kerajaan Selangor membantah kenaikan kadat tol di 12 lebuh raya bermula Khamis ini kerana ia membebankan rakyat, kata Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali.

Katanya, dasar kerajaan negeri adalah membantah kenaikan tol yang membebankan rakyat.

Sehubungan itu, beliau telah meminta Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) dan Kumpulan Perangsang Selangor (KPS) untuk menghadiri Mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Negeri Selangor (MTES) pada Khamis.

PKNS dan KPS mempunyai kepentingan minoriti dalam Lebuhraya Klang Shah Alam (KESAS) dan Lebuhraya Damansara Puchong (LDP).

“MTES akan meneliti maklumbalas dari PKNS dan KPS. Dasar Kerajaan Negeri adalah jelas membantah sebarang kenaikan tol yang membebankan Rakyat,” tulisnya di akaun Facebook.

Kenaikan kadar tol yang diumumkan baru-baru ini melibatkan lebuh raya antara bandar.

Persatuan Syarikat-syarikat Konsesi Lebuh Raya Malaysia (PSKLM) menafikan dakwaan bahawa penyelarasan kadar tol baharu yang diumumkan akan memberi keuntungan besar kepada pemegang konsesi.

PSKLM dalam kenyataan pada Rabu sebaliknya menegaskan, penyelarasan kadar tol itu bagi membolehkan anggota syarikat konsesi terus menyediakan perkhidmatan dan kemudahan yang selamat dan selesa kepada pengguna lebuh raya.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.