Followers

Friday, October 9, 2015

NAJIB JANGAN PUTAR BELIT

Nurliyana Abdullah's photo.

NAJIB tidak perlu kaitkan dirinya dengan UMNO dan yang tentang Najib bukan saja pembangkang, malah orang dalam termasuk mantan PM dan mantan menteri2 kabinet sebelum ini yang sayangkan UMNO, negara bangsa agama.

Najib jangan mimpi seratus peratus sokong diri dan jangan pula lupa di PRU 13 lalu BN hanya mendapat undi rakyat 47% sedang 52% mengundi pembangkang dan sekarang daripada 47% itu berapa persen saja yang undi Najib?

UMNO, DAP, PKR, PAS dan lain2 parti sebenarnya tidak bersalah sebab parti bukan manusia, parti hanya kumpulan yang kemudian didaftar di ROS dan semua parti visinya jelas demi kebaikan semua rakyat dan tiada parti yang bervisikan menjahanamkan rakyat negara dan bangsa.

Dalam soal yang dimaksudkan ini Najib tidak perlulah menyatakan yang menentang dia bukan saja benci dia, malah juga benci UMNO dan mahu jatuhkan kerajaan. 

Najib kelihatanya berpaut kepada yang lain seolah ia bersalah orang lain terkait tepi melakukan perkara bobrok, ia sendiri untung masuk 2.6 bilion ke akaun diri.

Rasanya Muhiyiddin Yussin, Safie Afdal termasuk Mahathir tidaklah berfikiran seperti Najib fikirkan iaitu menjatuhkan kerajaan atau menjatuhkan UMNO sebab mereka cintakan UMNO dan sekaligus cintakan Negara bangsa.

Najib rasanya tidak perlu meroyan lalut melibatkan parti dan melibatkan negara bangsa dan berfikirlah secara lojik dan wajar bahawa bawah pimpinan Najib dan keterlibatan ROSMA dalam urusan tadbir negara menyebabkan ekonomi negara merundum dan hidup rakyat semakin susah kesan negara berhutang secara berlebih2an bukan untuk bangun negara bangsa sebalik dana negara mengalir untuk kepentingan diri.

Banyak projek2 mega dilaksanakan kurang membantu ekonomi negara bangsa dan umumnya projek2 mega diberikan untuk kayakan anak bini, kroni suku sakat yang diberikan secara anugerah.

Kesan negara disalah tafsir, maka rakyat semakin susah dan kerajaan pimpinan Najib mula kembali ke poket rakyat yang susah dan di situlah GST dikenakan untuk sama dibebankan membayar segala hutang negara yang Najib lakukan, yang kadang2 Najib sendiri buat keputusan atas nasihat Rosma tanpa tahu kabinet yang sepatut tahu keadaannya negara.

Inilah cara Najib, rakyat tak kira pembangkang, atas pagar dalam parti ahli sendiri terus melihat keadaan dan kesan itulah demo dilaksanakan kesan negara ditadbir oleh mereka kalangan UMNO yang korup.

Disamping Najib terus mempetahankan kebobrokan kepimpinan, kaki2 ampu bodek kalangan menteri kabinet yang baru saja dilantik ke jawatan menteri terus mendendangkan lagu sumbang dan ekor bergelomang dengan tahi. Shit!


NURLIYANA ABDULLAH
kota Kinabalu Sabah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.