Followers

Monday, October 12, 2015

GAJAH2 KE GELANGGANG SIAPA HIDUP TERTEKAN?

Nurliyana Abdullah's photo.

( kancil lari lintang pukang hidup derita)


GAJAH2 di hutan spesis sama mula ke gelanggang dan bisingnya menjadikan hutan jadi kacau bilau, nanti apa jadinya pelanduk, kinjang, semut, ular, ayam hutan, babi dan segala macam?

Pertempuran akan dimulakan dan yang pasti mereka yang kaya hebat tetap mewah dan penghuni hutan susah cari makan hidup kian menderita payah.

inilah hakikat yang harus dihadapi.

Kasus di atas menyebabkan segalanya manusia jadi susah malah baik kumpulan gajah, makluk lain semuanya akan susah dan ada yang serba salah.

Najib yang berkepala batu memang serba salah. Dengan barua2 yang ada ia siap mempertahan menegakkan benang yang basah.

Kenapa Najib demikian bersusah payah?

Najib memang serba salah. Kalau ia menyerah, bagaimana ia harus mengganti wang yang digunakan dan tentu tong tahi akan pecah dan bukan itu saja malah kes Altantuya siap tali gantung menunggunya.

Orang2 di seklilingnya juga akan terikut sama bila Najib ditangkap dan tidak boleh tidak Najib mesti melawan sedayanya dengan cara memutar fakta untuk menjelaskan yang dia tidak bersalah meski sudah terang ia tetap bersuluh juga. itulah perangai seorang Najib Razak.

Nah, bila gajah2 pimpinan Mahathir yang sama perangai dua kali lima membunuh masa depan Sabah dengan menyediakan projek IC maka apa sudahnya?

Jika misalnya Najib tidak diturunkan, maka itu sekaligus jika UMNO tersungkur mungkin saja segala kebobrokan Mahathir kayakan anaknya kes petronas dan ribu kes akan dibongkar terkait menteri bawah pimpinannya dan meski apapun Mahthir diiringi geng2 lama akan terus berusaha untuk bertempur.

Nampaknya UMNO/BN dalam keadaan yang susah sebab kalangan mereka sendiri yang bakal menjatuhkan UMNO itu/musuh dalam selimut memakan diri.

Pembangkang terutama DAP/PKR kecuali PAS yang bertunang melihat kedaan ini dengan penuh hati2 meninjau2 dimana untung rugiya.

Jika Najib diturunkan dan diganti dengan yang lain itu makna UMNO terselamat sedikit tetapi tidak semestinya skandal yang dilakukan selesai. 

Skandal 1MDB dan 2.6 bilion tetap menjadi duri dan kita tidak yakin 47% pengundi BN di PRU13 akan semula mengundi BN dan yang jelas kasus 1MDB akan menyebabkan UMNO/BN tersungkur.

Bagaimana pula suara pembangkang?

Saya lihat pembangkang juga mahukan Najib turun dan itu hanyalah provokasi sebab pembangkang sebenarnya lebih suka Najib terus duduki kerusi PM sebab selagi Najib di atas maka selagi itu rakyat akan bertambah benci dan muak/tidak hairan kata Mahathir jika Najib tak diturunkan, maka BN akan kalah di PRU14 akan datang.

Nah, kesan gajah sama gajah turun ke gelanggang, maka lain-lain haiwan akan sengsara jadinya. sesunggunya inilah yang berlaku sekarang ini

Kesan keadaan bertambah buruk dan najib terus berdendang syurga, maka yang jelas rakyat di kampung2 yang memang sudah susah kesan sawit turun harga dan getah menjunam harga serta cukai/GST mencekek leher, maka jelas Sabahan terutamanya seperti menangis tak berair mata lagi.

Kita lihatlah apa sudahnya ketika keduanya membawa senjata keris kontot yang berkarat dan tinggal menanti panggilan mati.



NURLIYANA

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.