Followers

Thursday, October 8, 2015

Demo di Kajang batal, Jamal sasar di Ampang pula 295 Lu Wei Hoong



Datuk Jamal Md Yunos, yang mencuri tumpuan sewaktu perhimpunan Baju Merah pada 16 September, membatalkan hasrat mengadakan demonstrasi di Kajang yang diwakili Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Sebaliknya, Ketua Umno Sungai Besar itu kini mensasarkan pentadbiran Selangor bawah Menteri Besar Mohamed Azmin Ali berhubung isu wabak denggi di negeri itu.

"Wabak denggi ini, kita tidur dekat rumah pun tak aman. Selangor (adalah) negeri penyumbang denggi yang paling cemerlang sekali.

"Tahniah (kepada kerajaan negeri) dan syabas membiakkan nyamuk aedes dengan menggunakan peruntukan (bekas) Tan Sri Khalid Ibrahim," katanya kepada pemberita.

Jamal berkata protes tersebut akan diadakan di pusat beli belah Spectrum di Bandar Baru Ampang pada petang Ahad ini.

Sejak DUN Bukit Antarabangsa berada dalam kawasan parlimen Ampang, Jamal berkata protes itu secara langsung mensasarkan kepada menteri besar.

Membatalkan rancangan sebelum ini untuk berhimpun di Kajang, pemimpin Umno itu berkata hal itu untuk membolehkan Wan Azizah menjaga suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga bekas ketua pembangkang.

"(Kita) memberi peluang untuk Wan Azizah untuk bermesra dengan suaminya, memberi ruang dia untuk bermanja dengan suaminya.

"Kononya suaminya bahu sakit, mungkin dah selesai urut-urut bahu suaminya dan bermanja, kami akan pergi ke Kajang," katanya lagi.


Jamal mendakwa Dr Wan Azizah yang menjadi wakil rakyat Kajang, gagal untuk berkhidmat di kawasannya itu.


Malaysiakini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.