Followers

Thursday, October 29, 2015

ABDUL RAHMAN DAHLAN TIDAK LAYAK KOMEN TUN MAHATHIR.




Dr Mahathir patut bersara dari politik, kata Rahman Dahlan

OLEH DIYANA IBRAHIM

Published: 28 October 2015 7:37 PM

Pengarah Komunikasi Strategik BN Datuk Abdul Rahman Dahlan memberi saranan kepada bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir supaya bersara daripada politik dan tidak mencampuri pentadbiran kerajaan tersebut. –

Pengarah Komunikasi Strategik BN Datuk Abdul Rahman Dahlan memberi saranan kepada bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir supaya bersara daripada politik dan tidak mencampuri pentadbiran kerajaan tersebut. –

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad harus bersara daripada dunia politik, sekali gus tidak mencampuri pentadbiran kerajaan Barisan Nasional, Datuk Abdul Rahman Dahlan menyarankan hari ini.

Bagaimanapun, pengarah komunikasi strategik Barisan Nasional (BN) itu berkata, hasratnya menyarankan bekas perdana menteri tersebut untuk bersara amat sukar direalisasikan memandangkan ia bercanggah dengan kehendak rakyat Malaysia.

Beliau berpendapat, setiap bekas perdana menteri di negara ini harus bersara dengan bermaruah.

"Saya memang berharap, tetapi sudah tentu ia hanyalah angan-angan.

"Bagaimanapun budaya kita sepatutnya, bekas perdana menteri harus bersara dengan cara bermaruah," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen.

Dr Mahathir merupakan antara pengkritik yang paling lantang menuntut peletakan jawatan Datuk Seri Najib Razak dan tindakan beliau itu dikecam sebilangan menteri Umno.

Terdahulu hari ini, Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Aziz mencabar pemimpin veteran Umno itu untuk bertanding di kerusi Parlimen Pekan, yang diwakili Najib, sebagai cara untuk menjatuhkan perdana menteri.

Pada masa sama, Rahman mendakwa, Dr Mahathir juga terkecuali daripada berdepan tindakan disiplin oleh Umno.

"Kalau beliau masih lagi anggota Umno, sudah tentu tertakluk dengan peraturan sama seperti anggota Umno lain," katanya. – 28 Oktober, 2015.


- See more at: http://www.themalaysianinsider.com.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.