Followers

Saturday, September 19, 2015

NAMA MALAYSIA TERCALAR ( Najib malukan Malaysian)

Nurliyana Abdullah's photo.

DALAM sejarah semua yang duduki kerusi PM, jelas Najiblah yang cukup memalukan Malaysia di mata dunia. Di mana-mana negara bila disebut Malaysia, maka jelas terkait namanya PM Najib dan ini menyebabkan mereka tertawakan Malaysia kesan rasuah dan menyalahgunaan kuasa.

Memang benar, mereka yang kaki ampu mengatakan selagi belum terbukti tidak boleh salahkan seorang PM tetapi siapa saja yang dapat membuktikan kala yang menyiasat selalu saja di sekat2, dipindah ke sana kemari untuk gagalkan siasat.

Mereka yang berani melapor siap diugut2, dipecat, dipindah dan polis pula asyik kacau siasatan dan macam2 tindakan yang dilakukan asal maksudnya gagal.

Siapa saja yang boleh dipercaya kalau rasa2 lantikan ketua polis negara, SPRM itu lantikan restu PM sendiri dan kesannya mereka kena akur, kalau tidak akur maka siap menjadi korban diperlakukan oleh atasan atas arahan.

Banyak kes mahkamah selalu saja yang melibatkan atasan dan dikira bahayakan pemimpin, selalu ditongsampahkan dan kalau pembangkang siap segera mereka ambil tindakan dan peranan TV dan Utusan bukan lagi menyebar kebenaran, sebalik usaha mempertahankan apa saja yang salah dilakukan oleh pemimpin.

Bermacam AKTA dicipta lulus yang tujuannya untuk melemahkan semangat juang mereka yang membantai kepimpinan bobrok dan senjata itulah Najib guna untuk melindungi dirinya sedang untuk kepentingan dirinya selalu saja diluluskan meski ia sendiri lontar batu sembunyi tangan.

Hari Malaysia ia gunakan paksa pegawai/kakitangan kerajaan datang ke padang mereka dan tujuan bukan meraikan HARI MALAYSIA sebalik ia gunakan untuk mengangkat semula namanya yang tercalar kesan perbuatannya sendiri yang tidak bijak mmimpin negara bangsa dan kesan kepimpinannya yang diekori baying Rosmah, maka rakyat menjadi susah dan tidak hairan caranya itu sama seperti Emelda yang menyebabkan Filifina dalam keadaan susah rakyatya.

Kesan banyak sangat masalah dalam negara bermula Altantuya yang masih tandatanya kenapa dibunuh, hinggalah kasus 1MDB, Tabung Haji, Dan EPF, Felda, Dana pencen dan banyak lagi disambah dengan GST serta ringgit merundum, maka Malaysia semakin susah dan kesannya negara lain ketawakan Malaysia bila mana dikaitkan dengan kasus RASUAh.

Sejak PM pertama dan selanjutnya hingga PM Najib, rasanya Najiblah PM yang jelas tidak mmperlihatkan Malaysia bakal ke dapat, malah akan terus mundur ke belakang dan akhirnya wawasan 2020 yang hanya sisa 5 tahun bukan negara makmur tetapi menjadi negara TERMISKIN sekali nanti dan bayangan itu sudah jelas klihatan.


NURLIYANA ABDULLAH
Kota Kinabalu

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.