Followers

Sunday, September 20, 2015

LUPAKAN SAJA PAS ( PKR, DAP dan AMANAH cukuplah)


Ismaily Bungsu C's photo.

SEJAK kasus Kajang dan kerusi MB Selangor, PAS banyak menyusahkan PR dan ia semacam duri dalam daging.

PR tiada masa mahu selesaikan masalah dalaman kala PAS sendiri tengah berfikiran bersimpang untuk kawini UMNO dan sekligus sertai BN dan yang semacam ini cara terbaik, lepaskan dan bebaskan saja PAS.

PR yang dulu bersama DAP/PKR dan PAS dan sekarang tinggal PAS dan PKR saja terbaik bubar saja yang maksudnya tiada terhalau dan kukuhkan saja PR yang di dalamnya DAP/PKR dan AMANAH.


PKR harus ambil tindakan tegas tidak akan berkerjasama dengan yang lidah bercabang dan selalu menimbulkan masalah kesan selalu tidak akur dengan konsep/etika berparti yang akur sistem berparti ikut suara majoriti.

Tindakan PKR di Sabah tidak bersama PAS satu tindakan yang wajar meski keputusan itu pahit kesannya tetapi tindakan itu sesuai dan rasanya PAS Sabah semulalah sertai AMANAH dan kemudian siap kerjasama dengan PR sebab PKR Sabah tidak sengketa dengan PAS Sabah cuma tidak setuju cara presiden PAS bertindak.

Kita akan lihat apakah kemasukan PAS ke UMNO kelak PBS/PBRS/MCA/MIC dan parti di Sarawak akan terus dalam BN atau sebaliknya bakal susahkan BN/UMNO akan terbukti juga nanti dan kita lihat apakah UMNO ikhlas atau PAS kena tipu kesan HUDUD sekarang ternyata sunyi sepi tidak dibentang di parlimen.


Selamat maju jaya!


ISMAILY BUNGSU
sabah
20/9/2015

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.