Followers

Wednesday, September 23, 2015

JELAS PARTI UNTUK KAYAKAN DIRI

Ismaily Bungsu C's photo.

PENUBUHAN mana-mana parti di kertas memang elok termasuk pelaksanaan di awal cerita tika UMNO ditubuhkan di Istana Johor.

Nama asal UMNO ialah UMO dan kemudian pendeta Zaaba ubah bubuh "N" yang maknanya Nasional.

Masa penubuhan UMNO itu sebenarnya tiada dicatat bangsa Melayu, yang ada hanyalah mereka/kumpulan yang datang dari negeri selangor iaitu "persatuan guru2 negeri Selangor" yang lain semuanya ada bangsa jakun, asli dan macam2 bangsa yang ditentukan dalam rumpun Melayu.

Meski demikian UMNO itu saya kira parti BUGIS sebab ditubuhkan di Istana keturunan BUGIS dan di johor rata2nya di sana berbangsa Bugis, cuma yang di Pahang itu barangkali bugis sesat dari Johor atau ada keturunan penyair Raja Ali di sana tersesat tak tahu jalan lalu diam di Pekan.

UMNO asalnya memang baik mahukan kemerdekaan tanah Melayu tetapi sesudah memerintah dan pemimpinnya guna cogan kata pimpin sampai mati oleh keturunan bapa/anak cucu biras maka beginilah sekarang Malaysia ini semacam SYARIKAT SENDIRI/kementerian kewangan diri sendiri punya bisa keluarkan surat jamin pinjam RM42 bilion dan bisa juga wang itu dimasukkan ke akaun sendiri.

Inilah yang terrjadi kala ditanya mereka kata yang bertanya PENGKHIANAT bangsa Melayu dan sebelum itu mereka sediakan AKTA agar orang bank ditangkap kala sebar maklumat dan ini sebenarnya dicipta oleh akal otak pencuri lebih awal agar dia bebas lakukan apa saja kebobrokan/penipuan yang segala macam.

Inilah namanya negara Malaysia yang kita cintai meski dihambur di TV, utusan Malaysia bagus, padahal sekarang rakyat cukup terseksa kesan negara hampir muflis, makanya PM Najib minta rakyat bayar hutang lalu dikenakan GST dan cukai berganda.


Apa jadahnya ini?

ISMAILY BUNGSU
sabah
23/9/2015

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.