Followers

Wednesday, August 19, 2015

Sama ada Rahman atau AG telah berbohong,?? kata Nurul



 






Salah seorang mereka telah berbohong mengenai kesahihan satu kertas pertuduhan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Samada Pengarah komunikasi strategik BN, Abdul Rahman Dahlan atau Peguam Negara Mohamed Apandi Ali, kata Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar.

Beliau berkata demikian ekoran kenyataan Rahman baru-baru ini kepada The Star Online adalah hampir pengakuan bahawa kertas pertuduhan itu adalah sahih. Berbeza dengan kenyataan Apandi sebelum ini bahawa ia adalah palsu.

"Siapa yang berbohong ini?" Tanya beliau.

Merujuk kepada kenyataan Rahman yang Najib telah menghentikan proses memfailkan tuduhan terhadapnya, bahawa ia merupakan kes "jelas" penyalahgunaan kuasa.

"Jelas sekali tangkapan hendaklah dibuat untuk menunjukkan bahawa agensi-agensi kita tidak mudah dibentuk oleh hawa nafsu beberapa maharaja seperti PM," katanya di sini 'Najib terpaksa hentikan kertas pertuduhan daripada dilaksanakan' 16 Ogos 2015 :

Pengarah komunikasi strategik BN Abdul Rahman Dahlan berkata Perdana Menteri Najib Abdul Razak terpaksa "mengeluarkan orang" selepas kertas pertuduhan yang didakwa terhadapnya muncul.

 "Memandangkan senario begitu, apa yang anda akan lakukan? Anda akan mengambil tindakan drastik bukan?

"Okay, keluarkan orang-orang ini dahulu, supaya keadaan akan kembali seperti sediakala dan lihat apa yang akan berlaku seterusnya.

"Jika anda boleh menghargai senario bahawa maka anda akan memahami keadaan tergesa-gesa tindakan yang diambil oleh Perdana Menteri," katanya dalam temu bual dengan The Star Online.

Abdul Rahman berkata demikian ketika menjawab soalan sama ada kertas pertuduhan adalah sebenar.

Beliau menyifatkan kertas pertuduhan sebagai "plot menjenayahkan Perdana Menteri".

Abdul Rahman berkata, beliau tidak pasti mengenai kesahihan kertas pertuduhan tetapi berkata ia mungkin telah dibuat tanpa proses.

Abdul Rahman, yang juga Kesejahteraan Bandar, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, menunjukkan akan terdapat kesan serius jika kertas pertuduhan yang dikatakan telah diserahkan kepada Najib.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.