Followers

Tuesday, August 18, 2015

RM2.6 Bil Derma PERIBADI Najib, Bukan Untuk Parti ! Sebab Tentang IS ( Yang Belum Wujud Ketika itu ! Huh ??? )







Tu dia .... ABIM pun dah enter frame dalam isu Derma RM2.6 Bil Najib ...... Lagi ramai pemimpin2 Umno cuba menjawab bagi pihak Najib tanpa mereka sendiri tahu apa sebenarnya yang berlaku, akan semakin bercelaru jalan cerita ( atau spin ) yang cuba dilakukan oleh pro Najib !

Kali ni Presiden ABIM, Amidi Abdul Manan beri komen kepada kenyataan yang dibuat oleh Ketua Umno Bahagian Kuantan Datuk Wan Adnan sepertimana laporan Sinar semalam. Kita cek dulu apa kata Wan Adnan -

- Najib beri penjelasan kepada 146 Ketua2 Bahagian hari Rabu lepas

- Ia sebagai penghargaan kepada Malaysia yang memperjuangkan agama Islam dan mengamalkan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

- Tambahnya, wang tersebut juga menghargai usaha kerajaan Malaysia yang begitu komited menyekat penyebaran fahaman kumpulan militan Negara Islam (IS).

- “Bukan Malaysia sahaja yang menerima sumbangan atau derma daripada Arab Saudi, ada lagi dua tiga negara lain turut menerima sumbangan sama, termasuk masyarakat Islam di Filipina dan (Selatan) Thailand,”

- Menurutnya, Najib yang juga Presiden Umno turut menjelaskan wang tersebut dimasukkan ke akaun peribadi beliau kerana ia adalah sumbangan Arab Saudi kepada Najib dan bukannya kepada parti.

Presiden ABIM tak berapa nak percaya kenyataan Wan Adnan di atas tapi, jika benar sekalipun, derma itu seharusnya diberikan kepada kerajaan dan rakyat Malaysia kerana perjuangan Islam itu adalah secara kolektif.

Ia tidak seharusnya diberikan kepada seorang individu bernama Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak.

ABIM minta Najib sendiri berikan penjelasan kerana penjelasan seperti itu hanya menambah kekeliruan rakyat dan langsung tidak membantu imej Najib yang semakin teruk.




Betul, saya sokong pendirian ABIM. Kalau difikirkan, berapa banyak sangatlah sumbangan peribadi Najib kepada Islam selama 4 tahun menjadi PM untuk menerima sumbangan peribadi sebanyak RM2.6 billion sebagai penghargaan ?

Wan Adnan kata sumbangan itu adalah kepada Najib BUKAN kepada parti ! ( adakah itu yang disebut oleh Najib kepada 146 KB ? )

Nah sekarang kita jadi keliru pulak dah ...... jadi bukanlah derma politik.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.