Followers

Saturday, August 29, 2015

Pas Jelebu Umum Keluar Parti



JELEBU - Seramai 24 Anggota Jawatankuasa Pas Kawasan Jelebu termasuk Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) kawasan ini, mengisytiharkan keluar parti itu, hari ini dan menyertai Gerakan Harapan Baru.

Timbalan Pengerusi Harapan Baru Jelebu Muhammed Zabidi Abdullah berkata mereka berbuat demikian kerana sudah hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Pas yang baru dipilih dalam Muktamar Agung Pas ke-61, baru-baru ini.

"Kami, seramai 24 orang daripada 28 Ahli Jawatankuasa termasuk DHPP Kawasan Jelebu dengan ini mengumumkan peletakan semua jawatan berkuat kuasa serta-merta.

"Dengan ini juga, pejabat Pas kawasan Jelebu dengan rasminya ditutup dan bangunan ini menjadi pejabat Harapan Baru daerah Jelebu," katanya dalam sidang media di
sini hari ini.

Muhammed Zabidi yang juga bekas Timbalan Yang Dipertua Pas Jelebu berkata mereka akan menghantar surat peletakan jawatan kepada Pas Pusat minggu hadapan, manakala keahlian mereka pula hanya akan terlucut selepas menyertai parti baharu.


 


"Setakat ini kami menerima keahlian Harapan Baru di sini seramai 180 orang yang bukan sahaja terdiri daripada kalangan ahli Pas, tetapi juga dari pelbagai latar belakang," katanya.

Muhammed Zabidi berkata pihaknya menyasarkan 500 ahli pertubuhan itu akan didaftarkan sehingga hujung tahun ini.

Kesemua mereka turut membuat penyerahan borang keahlian kepada Pengerusi Harapan Baru Negeri Sembilan Zulkefly Mohamad Omar selepas sidang media diadakan. - 



Bernama

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.