Followers

Wednesday, August 26, 2015

MUFLIS DI DEPAN PINTU KITA



SAYA sudah cakap. Macam2 saya cakap. Itu ini dan segala macam cakap tapi tiada yang percaya. Orang bila saya gila atau benci melulu sama BN.Bukan saja tidak percaya, malah saya dimaki hamun hina dikata memfitnah dan memburukkan kerajaan BN terutama UMNO yang berkeris kontot dan berkarat seribu.

Macam2 alasan diberi dikata Malaysia terbaik dan PM juga terbaik antara semua PM kata Rahman Dahlan dan apakah semuanya buta hati dan buta mata tidak melihat apa yang berlaku di depan mata.

Nanti dikata bebal dan menteri maha bangang, kelak saya pula dimarah dan tak dikata olah mereka menjadi-jadi dan terus ampu bodek puji melangit tinggi lupa diri lupa asal usul dan lupa rakyat kasih kuasa.

Inilah bila berfikir tidak ikut otak dan akal bijak tetapi lebih kepada mahu bersilat kata dan mempertahankan pemimpin yang jelas tidak bijak urus negara dan kesannya negara dalam bahaya bakal muflis dan anak-anak merempat hidup susah derita sengsara.

Didendangkan di TV media pak turut yang yang ekonomi dalam keadaan baik. Apa yang baik kalau pelanjawaan kita asyik defisit dan hutang negara membengkak dan duit hak rakyat diselewengkan kala ditanya jawaban lintang pukang tak satu bisa diyakini dan rakyat terus diam terpinga macam cacing kepanasan kesan hidup susah.

Undi BN
Undi BN
Undi BN
mampus lo!

Saya sudah kata ulang2, bukan sekali kta dan bukan 10 kali, bukan 100 kali malah ribu2 kali yang BN perintah utamakan poket sendiri, anak bini kroni dan segala macam tidak serius majukan negara dan itu sebab Sabah dan Sarawak kaya sumber menjadi termiskin no satu dan 4 di Malaysia.

Kenapa jadi demikian dan apalah ini kerana ekonomi dunia dan kenapa pula wang singapura tidak menurut dan demikian juga negara brunei dan kenapa Malaysia sungguh malang sekali.

Malaysia memang kaya sumber, tetapi ke mana saja kekayaan itu dan kenapa sabah termiskin nombir satu dan sarawak termiskin no 4?

Apalah dikatakan oleh para ekonomis negara soal kasus ini dan apa saja kata pembodek2 BN yang terus2an mempertahankan Najib?

ada kata ini perkara biasa kesa getah harga turun dan sawit sama. kepala otak kamulah mengata begitu alasannya kalau bukan wang negara diselewengkan dan pelabur cabut lari, lalu dikatakan salah lim kit siang dan anwar ibrahim.

apakah luar negara percaya kata2nya lim dan katanya anwar? bangang punya otak usaha memberikan jawaban yang karut dan auta. bangang lo!

Memang Najib dan kabinet yang ada tidak bijak dan kesannnya memang kita dalam bahaya, pun masih mereka katakan kita dalam keadaan yang baik dan pembangang hanya bijak memutar fakta.

kenapa wang kita jatuh dan malah ada waktu2 dan tempatnya langsung tidak laku dan apa sudah jadi negara kita ini? cukup memalukan 30 juta Malaysia dan kita memang dalam keadaan susah payah.

Memang kita dalam bahaya dan keadaan ini sudah saya katakan berulang kali, berpuluh kali, beribu kali malah juta kali. muak bosan laknat jadinya.

siaplah menghadapi segalanya kala inilah pilihan rakyat Sabah Sarawak yang di election lalu selamatkan BN/UMNO dulu hingga PM najib beruasa dan rosma sesukahati mengarahkan najib songlap bilion khazanah negara dan rasalah diramal september akan datang ini merupakan titik akhirnya.

atau tunggu oktober, november atau bulan-bulan selanjutnya nanti.

ISMAILY BUNGSU~sabah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.