Followers

Wednesday, August 26, 2015

Dato Mursyidul Am, lain kali potong pulut kuning udah lah..

Adoi,adoi,,, sengaja gatai duk pi cari penyakit, yang gatai duk usik-usik buat apa.. kan dah duk kena jawab lagi.. 

Entahlah, dalam jiwa aku, aku tak boleh tengok sesuatu yang aku rasa tak berapa nak kena dengan budaya dan agama islam sendiri,, jadi aku sekadar tegur... 

 Aku terjumpa gambar ni.. memang tersentuh perasaan...



bila dlm gambar tu, gambar potong kek, selalunya bila acara sebegini upara sambut ulang tahun, atau kalau pengantin yang dalam acara program majlis kahwin... tak ada pulak potong kek sempena nak bersunat ,.... 

Bagi pada mulanya masuk dlm FB kerana aku sedih juga, bila terbaca  dan juga terpandang dalam berita di TV 3....


Apa cerita ni,, kalau waktu banjir dulu, ketika Najib di tunjuk tgh main golf dgn Obama,  aku pun turut rasa tak puas hati... 

Tiba-tiba time nak raya,,, lebih kurang sama... di ketika ada rakyat di negeri yang Pas tadbir berlaku sesuatu yang tak sepatutnya berlaku,,, ada pula pimpinan tertinggi Pas boleh pakai lawa. potong kek tunjuk kat public... apa cerita... 

Namun aku kena hentam diruangan komen, sebabnya hentam ulama,,, tak boleh ka aku nak komen kalau rasa tak berapa nak bertepatan dengan keadaan.. ada yang suruh aku pi belajaq lagi. sebab perkara yang dilakukan tu tak salah.... dan yang paling sedih kata aku sengaja nak hentam ulama sebab geng ulama yang menang dlm muktamar baru-baru ni... ikut suka hangpa lah... jadi bila bab salah atau tidak,, aku tak boleh nak kata apa,, aku hanya blogger merapu yag tak seberapa tak kena,, hanya pandai komen orang... 

Namun dalam pada masa yang sama,, aku duk belajaq jugaa,, cuma aku tak duk cerita kat orang,, nak heboh satu dunia....  aku belajaq sebagai nak melengkap amal ibadat ku mengikut sunnah nabi... maka aku terjumpa dengan isu yang aku tulis ni dalam buku di bawah ni.. 



Bermula dari muka surat 181 - 187...

















Tak boleh di nafikan, potong kek budaya orang kafir,, bukan budaya kita,, budaya kita potong pulut kuning... buat lah,, tak tiru sesiapa... 
Moga-moga sesiapa yang ada rasa ingin ikut sunnah nabi, tinggallah perkara sedemikian, banyak lagi acara yang tak bertentangan dgn islam boleh kita buat,,, 
Aku sendiri hairan, kenqapa kita nak berbangga dengan budaya sedemikian, kalau ya pun rasa nak makan kek beli makan sudah lah,, apa halnya nak potong-potong macam tu,,, heran aku.. 


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.