Followers

Thursday, July 9, 2015

USTAZ COOL MASUK PKR TAHINiAH

 
KOMENTAR
apakah ustaz wan ji
yang dinobatkan
sebagai  ustaz cool
ikon counter culture anak muda
akan dapat mempertahankan
status coolnya nanti

kita tunggu
dan kita nanti




Wan Ji, tiga pemimpin siswa sertai PKR

Menyedari sokongan pengundi muda bawah 30 tahun amat penting pada pilihan raya umum akan datang, PKR hari ini mengumumkan penyertaan pemimpin muda dan mahasiswa untuk menarik sokongan kumpulan itu ke dalam parti itu.
Dalam kenyataannya, Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli mengumumkan penyertaan pendakwah bebas, Wan Ji Wan Hussin (kiri) dan tiga pemimpin mahasiswa - Ahmad Syukri Razab, Mohammad Zaki Abdul Shukor dan Muhammad Hasny Hasni - dan tugas kepada mereka.

Wan Ji yang juga bekas ahli Jawatankuasa Dewan Ulama PAS Selangor dilantik sebagai exco Angkatan Muda Keadilan (AMK) untuk menarik lebih ramai golongan berpendidikan Islam ke dalam parti itu.

Agamawan muda itu mendapat pendidikan Islam awal di Karachi, Pakistan sebelum melanjutkan pengajian dalam bidang Maqasid Syariah di Universiti Al-Azhar.

Sementara Ahmad Syukri(kanan), yang pernah mengetuai beberapa gerakan pelajar termasuk Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), pula ditugaskan sebagai setiausaha pengelola AMK.

Beliau yang juga aktivis hak asasi bertanggungjawab menambah keahlian dan memperkuat sayap PKR itu.

Manakala Presiden Majlis Keadilan Mahasiswa (MKM) Mohammad Zaki dan timbalannya Muhammad Affendy ditugaskan untuk menarik sokongan mahasiswa kepada PKR.

Mohammad Zaki dan Muhammad Affendy adalah mahasiswa jurusan undang-undang dan pendebat Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) serta pernah menjuarai debat undang-undang di peringkat kebangsaan dan antarabangsa.

"PKR akan terus memberi ruang kepada gologan muda dari kalangan mahasiswa, aktivis dan profesional supaya roh parti ini yang digerakkan oleh golongan muda akan terus dikekalkan selaras dengan amanat Anwar Ibrahim bahawa perubahan hanya berlaku dengan penyertaan orang muda," kata Rafizi.

Dalam kenyataannya juga, Rafizi turut mengumumkan bahawa Ketua Srikandi PKR Siti Aishah Sheikh Ismail yang kini dilantik sebagai senator ditugaskan membawa isu wanita muda dan menambahkan penyertaan golongan itu dalam PKR.

Rafizi juga berkata Ketua Pegawai Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor Dr Fahmi Ngah (kiri) diberi tanggungjawab untuk menarik lebih ramai penyertaan pimpinan profesional bersama parti itu.

Sebelum ini Fahmi pernah bertugas sebagai saintis kanan Agensi Penyelidikan Pertahanan United Kingdom, sebelum menyertai sektor korporat di negara itu dan di CIMB.

Beliau juga bertanggungjawab khusus kepada program 'Profesional in Politics (PIP) yang bakal dilancarkan PKR.
 
---------------------


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.