Followers

Wednesday, July 22, 2015

Rafizi cabar Najib SEKAT blog Dr Mahathir

 
 Rafizi cabar Najib SEKAT blog Dr MahathirSeorang ahli parlimen pembangkang mencabar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak untuk menyekat blog bekas mentornya yang bertukar penyeksa, Tun Dr Mahathir Mohamad, iaitu chedet.cc.

Menurut Rafizi Ramli, ketegasan untuk menyekat akses kepada chedet.cc dianggap sebagai ujian litmus sama ada Najib mempunyai keberanian untuk mendiamkan pengkritik utama beliau itu iaitu Mahathir sendiri.

Naib presiden PKR itu berkata demikian sebagai respons terhadap tindakan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) yang menyekat akses laman web pemberi maklumat Sarawak Report.

SKMM mendakwa laman web, menerbitkan laporan buruk berkaitan 1MDB, yang boleh mengganggu gugat kestabilan politik.

Bagaimanapun, Rafizi berhujah kawalan ketat pada Sarawak Report tidak lebih daripada percubaan untuk menimbulkan kesangsian maklumat mengenai 1MDB, dan bukannya percubaan serius yang sebenar untuk menyekat akses.

"Sudah pasti Umno sedar bahawa satu lagi laman web berpengaruh yang terus menyebarkan maklumat mengenai 1MDB adalah chedet.cc. Blog ini menerima mungkin bilangan yang sama pelawat setiap hari.

"Oleh itu, jika Umno serius mengenai ketiadaan laporan berita mengenai 1MDB, Putrajaya tidak boleh mengamalkan double standard dan harus menyekat akses kepada chedet.cc juga.

"Hanya Putrajaya boleh menjadi alasannya baik bahawa ia tidak bertolak ansur dengan berita palsu yang dikeluarkan oleh Sarawak Report kerana chedet.cc meningkatkan serangan peribadi dan politik kepada Najib," katanya kepada Malaysiakini. - M'kini

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.