Followers

Sunday, July 12, 2015

Netizen Puji Anak Melayu Yang Berani Gegarkan Lowyat



Dilaporkan gara-gara balas dendam sebuah kedai telefon berjenama OPPO di plaza lowyat diserang sekumpulan lelaki melayu. video pergaduhan tersebut tersebar luas di media sosial sejak semalam.

Kejadian berlaku sekitar 7.30 malam semalam dimana 7 lelaki melayu dikatakan telah menyerang kedai tersebut dan dianggarkan kerugian mencecah rm70000.

 

Foto Pergaduhan Di Plaza Lowyat




Laporan terkini, satu pergaduhan berlaku di Plaza Lowyat yang melibatkan beberapa individu. Pergaduhan ini telah mencetuskan kesesakan di plaza berkenaan.

Manakala beberapa buah video menunjukkan orang ramai menerkam masuk selain itu beberapa babak pergaduhan sehingga ada premis-premis lain yang menjadi mangsa pergaduhan.

Laporan awal mengatakan adalah berpunca daripada dakwaan seorang pemula telah mencuri sebuah telefon Lenovo.

Bagaimanapun punca yang sahih belum dikenal pasti setakat ini. — sk









 “Kejadian berpunca daripada perasaan tidak puas hati apabila salah seorang rakan suspek ditahan pengawal keselamatan Plaza Lowyat kerana didakwa mencuri telefon bimbit di kedai itu sebelum diserahkan kepada polis.” katanya memetik Harian Metro.

 “Kes disiasat mengikut Seksyen147/427 Kanun Keseksaan kerana merusuh,” katanya.

Bagaimanapun, reaksi netizen di laman sosial pula berbangga dengan tindakan anak-anak muda Melayu yang dilihat berani menggegarkan Low Yat yang selama ini sering menipu pelanggan mereka.


"Respect! Ada juga anak Melayu yang berani menggegarkan Low Yat yang menjadi sarang penipu bangsa itu!" kata mereka.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.