Followers

Friday, July 10, 2015

JANGAN SALAH TAFSIR ( saya tidak gila pangkat/jawatan, jauh ambil kesempatan)


Ismaily Bungsu C's photo.

Jawatan bergaji ribu2 lagi saya tinggalkan, inikah pula yang tanpa gaji dilakukan secara sukarela kesan amanah yang diberikan.

Saya menulis sejak 40 tahun dan 30 buku saya hasilkan memang saya minat dan sejak kebelakangan ini saya banyak menulis politik kerana suka sangat.

Suka sangat tetapi DEMI ALLAH menolak untuk jadi calon dan jauh bercita2 mahu jadi YB sebab ikut Shanon Ahmad, menulis/penulis itu juga wakil rakyat sebab menyatakan keinginan rakyat meski tiada kuasa banding YB yang memerintah.

Mata pena lagi bahaya banding kata-kata YB sebab banyak sangat kerajaan jatuh kesan mata pena yang dan kerana itu saya terus menulis dan menulis selagi terdaya.

Bila saya menulis, saya tidak mewakili parti, tetapi saya lebih untuk mewakili rakyat banyak dan menulis dengan baik juga satu amanah yang kekadang meski pahit harus kita katakan sabda nabi.

Saya tahu barangkali ada yang kepingin duduki kerusi yang diamanahkan dan tiada masalah, kapan juga mahu bisa saya serahkan dan saya boleh meletakkan jawatan kalau yang berkenaan mahu.

Perjuangan saya tidak semestinya dalam parti, malah di luar parti lagi berkesan sebagai wakil rakyat banyak di sekitar.

Dalam bidang penulisan sebenarnya saya tidak menumpu sangat dalam whatsapp yang hanya ahli terhad 100 orang sahaja sedang pengundi di Sabah sekitar 2 juta lebih dan di seluruh Malaysia lagi ramai dan kalau sekadar di Whatsapp itu tidak membawa makna sebab SYOK sendiri2.

Makanya saya tubuhkan sekitar 100 grup2 PKR Sabah dan Sarawak yang saya kendalikan sendirian dan kemudian saya diamanahkan jadi admin di grup2 lain di Malaya sekitar 50 grup/niat saya hanya membantu.

Ahli dalam grup facebook saya barangkali sekitar 1-2 juta dan grup Kala Jantung Berdegup saja ahli sekitar 134,000 orang.

Jadi untuk lebih berkesan saya gunakan/sebarkan hasil karya saya dan teman2 lewat grup facebook ini dan kalau sekali hantar bisa dibaca oleh 2,000 orang dan kemudian disebar kepada ayah dan ibu mereka maka itu cukup bermakna dan itu sebab ada beberapa kerajaan di timur tengah jatuh kesan penulisan/serangan melalu facebook dan ini memang bahaya dan cukup berkesan.

Lalu, kiranya ada yang mahu saya tak teragak-agak melepaskan dan saya sendiri sebenarnya mahu menulis secara bebas dan tidak terikat ke mana-mana pihak dan bercakap bagi pihak rakyat Malaysia dan Sabah khususnya.


ISMAILY BUNGSU
sabah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.