Followers

Wednesday, June 17, 2015

Terkuburnya PR bukti hanya UMNO-BN pembela rakyat Adam Abu Bakar

 
syed-ali


Kecelaruan politik di negara ini akan kembali pulih dengan terkuburnya pakatan pembangkang.
PETALING JAYA: Pengumuman DAP bahawa Pakatan Rakyat (PR) sudah tidak wujud membuktikan pembangkang tidak lagi mampu menyaingi kekuatan Barisan Nasional (BN).

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata, kecelaruan politik di negara ini juga akan kembali pulih selepas PR berkubur.

“Saya berharap rakyat akan sedar betapa PR hanya sebuah pakatan rapuh yang bertunjang kepada nafsu politik haloba untuk berkuasa,” katanya.

Menulis di blog www.umnobahagiancheras.blogspot.com, Syed Ali juga menjelaskan hanya BN dan UMNO sahaja tonggak bagi membela nasib rakyat.

“Sudah diduga, PR akan hancur dan berkubur. DAP dengan Pas selama ini tidur sebantal, tetapi mimpi lain-lain.

“Bahkan, UMNO yang menjadi tulang belakang BN merupakan gabungan berasaskan kepada kepercayaan, kesepakatan dan keharmonian, berbeza dengan pembangkang,” ujarnya.

Dalam pada itu, tindakan Pas yang memutuskan kerjasama politik dengan DAP juga merupakan satu tindakan bijak dan sangat dialu-alukan.

“Selama ini Pas dihina dan dipijak oleh DAP; parti perkauman itu menentang cadangan pelaksanaan hukum hudud yang di bawa oleh Pas,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.