Followers

Tuesday, June 9, 2015

Mujahid kepada wala'un : 'Undurlah demi maruah'

Tunggu apa tunggu puak-puak wala'un yang bekerja dengan kerajaan Pulau Pinang bawah LGE? Hoi, korang pakai kulit muka apa?

Korang tak ada maruah ker? Siku dan kepala lutup hangpa masih ada dan kuat tak boleh cari rezeki lainkah?

Belajarlah jadi nelayang dengan alMaranggi... Allah redha kah korang masih mahu bekerja dengan DAP yang korang kata duk tolak hudud duk kutuk PAS?

Mana maruah korang sebagai orang Islam??

Aku tabek dengan anak almarhum Yusuf Rawa nih...tak macam korang yang loklaq, cakap dah tak mahu berkawan dengan DAP, tapi masih mahu jadi kuli depa apasal? Alfulus? Hahahaha...

Selepas Mohamad Sabu, seorang lagi pemimpin progresif PAS meletakkan jawatan dalam kerajaan Pulau Pinang. Anggota Parlimen Parit Buntar Mujahid Yusof Rawa mengesahkan mengosongkan semua jawatannya dalam kerajaan negeri, termasuk syarikat berkaitan kerajaan (GLC) negeri.

'Undurlah demi maruah'

Mujahid kini menyandang jawatan sebagai anggota lembaga Yayasan Islam Pulau Pinang dan ahli lembaga pengarah Kolej Islam Teknologi Antarabangsa Pulau Pinang, bawah kelolaan Majlis Agama Islam Pulau Pinang.

Katanya langkah itu diambil selari dengan keputusan muktamar dan berharap pemimpin lain mempunyai semangat sama.

"Saya letak jawatan kerana saya dilantik atas kapasiti parti,” katanya. Sementara itu, dalam kenyataannya awal malam ini,

Mujahid berkata usul dalam muktamar baru-baru ini bermaksud PAS sudah hilang kepercayaan kepada Pakatan.

“Sebagai memenuhi keputusan muktamar yang merupakan keputusan tertinggi parti adalah bermaruah saya melepaskan jawatan yang dilantik atas kapasiti parti,” katanya,

“Semoga keputusan ini memberi semangat kepada rakan-rakan lain yang terlantik atas kapasiti parti PAS sebagai salah satu anggota kerajaan Pakatan untuk melepaskan jawatan bagi memelihara maruah parti yang disayangi dan terhormat."


 
PERKUKUHKAN PAKATAN RAKYAT.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.