Followers

Sunday, May 17, 2015

Pemimpin UMNO yang ada menjaga kepentingan diri saja dedah Mahathir

 

Patutlah.. walaupun dah nampak kepincangan dan kelemahan pentadbiran Najib.. tak ada siapapun pemimpin UMNO yang berani bersuara menegurnya..

Semuanya memekakkan telinga, membutakan mata dan buat bodoh saja seperti lembu yang dicucuk hidungnya.. diheret ke kiri ke kiri lah mereka.. diheret ke kanan.. ke kananlah mereka..

Semuanya kerana perut..

Baca apa Mahathir kata ni...

Dr Mahathir berkata Dewan Rakyat boleh mengadakan usul tidak percaya kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, namun ahli Parlimen Umno tidak berani melakukannya. 
Katanya, jika benar Dewan Rakyat meluluskan usul undi tidak percaya itu, ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) perlu turut sama memberi sokongan agar usul berkenaan mendapat sokongan majoriti. 
“Sebenarnya Parlimen boleh menjatuhkan Najib dengan mengadakan undi tidak percaya kepadanya. Ahli Umno bukan majoriti. Mereka terpaksa juga mendapat sokongan daripada ahli BN. 
“Saya dapati ahli Umno agak lemah dan mereka tidak berani buat apa pun. Takut-takut lagi satu pilihan raya tidak boleh jadi calon kot, tidak tahulah. 
“Masing-masing semua takut belaka menjaga kepentingan diri. Sebab itu hendak ada undi tidak percaya agak sukar,” katanya dalam dewan yang dipenuhi lebih 1,000 orang. 
Menjawab soalan salah seorang hadirin mengenai kelantangannya mengkritik Najib boleh menyebabkannya dipecat daripada Umno, Dr Mahathir berkata, 
“Nak pecat saya, pecat. Saya sudah kena pecat daripada (zaman) Tunku (Abdul Rahman) lagi.” lapor The Malaysian Insider

Nampak?? Rakyat didahulukan konon...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.