Followers

Saturday, May 16, 2015

ANAK MUDA FELDA TERENGANU TERUS DI ANAK TIRIKAN

 



Anak Muda Felda di Terengganu Terus di Anak Tirikan.

Daripada 9000 unit Projek Perumahan Generasi Baharu Felda ( PGBF) yang dibina, Terengganu terus dipinggirkan. Warga Felda negeri ini mesti melihat ini satu penafian peluang memiliki kediaman sendiri anak generasi felda.

Pihak Kerajaan negeri pernah membuat program pecah tanah untuk tujuan ini beberapa tahun lalu sebelum PRU13 oleh YAB Menteri Besar antaranya di Felda Bukit Bading dan pecah tanah di Felda Tenang.

Malang berganda apabila projek ini menjadi hutan belukar dan tiada tanda ianya akan diteruskan. Terbaru pihak Felda mengumumkan satu lagi PGBF ini akan dibina di Felda Chalok Barat tetapi masih menjadi tanda tanya warga generasi baru Felda.

Pihak ANAK Terengganu memandang serius penafian projek ini. Saya mendesak pihak kerajaan negeri memberi tumpuan yang serius bukan menjadikannya sebagai umpan semasa piliharaya.

Saya juga mendesak MBFM Wilayah Terengganu membuat sesuatu kerana mereka mempunyai saluran dan hubungan kerajaan yang memerintah. Kita Anak generasi Felda mesti bangkit menuntut hak ini.

21 Tanah Rancangan di Terengganu sangat memerlukan Projek Perumahan ini dilaksanakan dengan segera. Jika dalam masa terdekat Pihak Felda terus berdiam diri berhubung masalah ini, kami dari ANAK akan menghantar memorundum kepada pihak Kerajaan Negeri dan Felda.

sekian.

Naraza Muda
Pengerusi Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda Terengganu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.