Followers

Wednesday, April 29, 2015

Ahmad Maslan tidak faham GST-Tun M - FMT Reporters

 
maslam mahathir pulak

Menurut Dr Mahathir jawapan dan respon yang diberikan Ahmad Maslan menunjukkan Ahli Parlimen Pontian itu sebenarnya tidak mendalami GST.


KAJANG : Tun Dr Mahathir Mohamad menempelak Datuk Ahmad Maslan yang tidak tahu hal ehwal kewangan walhal memegang jawatan Timbalan Menteri Kewangan.

Bekas Perdana Menteri berkata, Ahmad Maslan sebagai pelaksana sepatutnya lebih arif tentang Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

Katanya, berdasarkan jawapan dan respon yang diberikan oleh Ahli Parlimen Pontian sudah cukup membuktikan Ahmad Maslan sebenarnya tidak mendalami GST.

“Orang yang nak laksana tak paham apa dia (GST). Bila kita tanya dia pun tidak berapa tahu. Jadi nampak tak memahami secara mendalam. Saya pun kena bayar GST juga,” katanya.

Dr Mahathir berkata, walaupun beliau tidak memahami GST namun Ahmad Maslan tidak pula mengatakan apa disebutnya itu salah.

“Saya tak faham (GST) tapi apa yang saya kata dia (Ahmad Maslan) tak kata salah tapi yang dia cakap tu macam tak tahu apa.

“Jaga pasal kewangan tapi tak tahu pasal kewangan langsung, macam mana?,” katanya.

Sebelum ini, Ahmad Maslan menyifatkan Dr Mahathir tidak tahu GST kerana kemungkinan tidak mendapat penerangan terperinci atau tersalah tafsir mengenai pelaksanaan GST daripada orang-orang di sekelilingnya.

Dalam perkembangan sama, Dr Mahathir mengesahkan beliau tidak akan menyertai perhimpunan pada 1 Mei bagi membantah pelaksanaan GST.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.