Followers

Thursday, March 5, 2015

Skandal Deepak & Bank Rakyat

Kadir Yasin mendedahkan dalam blognya tentang skendal peniaga karpet, Deepak dengan Bank Rakyat.

Adakah ini salah satu sumber dana untuk 'Black Rose' berbelanja besar ?

Baca berikutnya : Dalam satu perkembangan berkaitan, bekas Menteri Pertanian, (Tan Sri) Sanusi Junid, melancarkan buku bertajuk "Membongkar Skandal Deepak & Bank Rakyat"
(Mendedahkan Skandal Deepak & Bank Rakyat) di Petaling Jaya.

Buku ini telah ditulis oleh penulis/blogger Shahbudin Husin berdasarkan temu bual dengan bekas Pengerusi Bank Rakyat, (Tan Sri) Sabbaruddin Chik.

Dalam ucapannya, Sanusi berkata tidak pernah dalam sejarah Umno bahawa bekas Ketua Setiausaha dihina dan diaibkan seperti dilakukan untuk Sabbaruddin.

Kedua-dua Sanusi dan Sabbarauddin pernah berkhidmat sebagai Setiausaha Agung Umno. Shahbudin mendedahkan peranan yang dimainkan oleh peniaga permaidani Deepak Jaikishan dan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (Datuk Seri) Hasan Malek dalam skandal tersebut. 




Bekas yang telah diberikan "pinjaman mudah" sebanyak RM32 juta ditambah oleh bank koperasi, didakwa di perintah Hasan.

Dia juga mengesahkan bahawa dia telah membayar kepada Black Rose RM8 juta yang dipindahkan kepada pembekal barangan kemas di Hong Kong untuk Black Rose.

KAPEED menyertakan salinan telegraph transfer, stetmen akaun dan gambar berwarna barangan kemas yang dibeli oleh Black Rose dan dibayar oleh KAPEED.

Boleh dimuat turun di sini Jangka Sabbaruddin sebagai Pengerusi bank itu tidak dilanjutkan walaupun Bank Negara telah meluluskan pelanjutan selepas beliau membantah campur tangan yang dikatakan oleh Hasan dalam permohonan pinjaman Deepak ini.



Buku ini juga mendedahkan hubungan di suatu ketika yang sangat rapat antara peniaga permaidani dan isteri Perdana Menteri, (Datin Seri Paduka) Rosmah Mansor. Walau bagaimanapun, selepas berlaku perselisihan, Deepak telah mendedahkan melalui e-book tentang Rosmah yang bertajuk "The Black Rose" dengan janji susulan .

Namun tidak ada susulan. Sebaliknya masalah perniagaan Deepak yang melibatkan pemimpin Wanita Umno, Raja Ropiaah, telah diselesaikan dan dia dapat menerima pinjaman Bank Rakyat 



al-Husseyn.
Skandal Deepak & Bank Rakyat Kadir Yasin mendedahkan dalam blognya tentang skendal peniaga karpet, Deepak dengan Bank Rakyat. Adakah ini salah satu sumber dana untuk 'Black Rose' berbelanja besar ? Baca berikutnya : Dalam satu perkembangan berkaitan, bekas Menteri Pertanian, (Tan Sri) Sanusi Junid, melancarkan buku bertajuk "Membongkar Skandal Deepak & Bank Rakyat" (Mendedahkan Skandal Deepak & Bank Rakyat) di Petaling Jaya. Buku ini telah ditulis oleh penulis/blogger Shahbudin Husin berdasarkan temu bual dengan bekas Pengerusi Bank Rakyat, (Tan Sri) Sabbaruddin Chik. Dalam ucapannya, Sanusi berkata tidak pernah dalam sejarah Umno bahawa bekas Ketua Setiausaha dihina dan diaibkan seperti dilakukan untuk Sabbaruddin. Kedua-dua Sanusi dan Sabbarauddin pernah berkhidmat sebagai Setiausaha Agung Umno. Shahbudin mendedahkan peranan yang dimainkan oleh peniaga permaidani Deepak Jaikishan dan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (Datuk Seri) Hasan Malek dalam skandal tersebut. Bekas yang telah diberikan "pinjaman mudah" sebanyak RM32 juta ditambah oleh bank koperasi, didakwa di perintah Hasan. Dia juga mengesahkan bahawa dia telah membayar kepada Black Rose RM8 juta yang dipindahkan kepada pembekal barangan kemas di Hong Kong untuk Black Rose. KAPEED menyertakan salinan telegraph transfer, stetmen akaun dan gambar berwarna barangan kemas yang dibeli oleh Black Rose dan dibayar oleh KAPEED. Boleh dimuat turun di sini Jangka Sabbaruddin sebagai Pengerusi bank itu tidak dilanjutkan walaupun Bank Negara telah meluluskan pelanjutan selepas beliau membantah campur tangan yang dikatakan oleh Hasan dalam permohonan pinjaman Deepak ini. Buku ini juga mendedahkan hubungan di suatu ketika yang sangat rapat antara peniaga permaidani dan isteri Perdana Menteri, (Datin Seri Paduka) Rosmah Mansor. Walau bagaimanapun, selepas berlaku perselisihan, Deepak telah mendedahkan melalui e-book tentang Rosmah yang bertajuk "The Black Rose" dengan janji susulan . Namun tidak ada susulan. Sebaliknya masalah perniagaan Deepak yang melibatkan pemimpin Wanita Umno, Raja Ropiaah, telah diselesaikan dan dia dapat menerima pinjaman Bank Rakyat ~ sumber

Copy and WIN : http://bit.ly/copynwin

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.