Followers

Monday, March 16, 2015

Peringatan, Amaran dan Nasihat buat Ketua Polis Negara, YBhg. Tan Sri Khalid Abu Bakar

  Sekitar jam 6:15 petang tadi saya titipkan; Peringatan, amaran dan nasihat buat Ketua Polis Negara, YBhg. Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Peringatan, Amaran dan Nasihat buat Ketua Polis Negara, YBhg. Tan Sri Khalid Abu Bakar, Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police ).
Sejak ‪#‎AnwarIbrahim‬ dipenjarakan lantaran ‪#‎Fitnah2‬ oleh ‪#‎UmnoBN‬melalui plot jijik ‪#‎Liwat2‬, rakyat telah melancarkan perang terhadap kezaliman kerajaan UmnoBN yang telah menyalahgunakan sistem perundangan negara demi kelangsungan agenda dan niat jahat mereka untuk terus mengkhianati rakyat dan merakus harta negara.
Untuk pengetahuan YBhg. Tan Sri, perang besar-besaran rakyat melalui program ‪#‎KitaLawan‬ dan ‪#‎March2Freedom‬ adalah perang terhadap pengkhianatan dan kezaliman kerajaan pimpinan Najib Razak dan BUKAN terhadap Polis Diraja Malaysia.
YBhg. Tan Sri,
Saya, Mohd Sofi Yassin aka Kerajaan Rakyat buat kesekian kalinya mengingatkan YBhg. Tan Sri bahawa tugas dan tanggungjawab PDRM adalah bagi memastikan keselamatan negara dan keharmonian hidup rakyat jelata. Walau bagaimanapun apa yang telah dilakukan oleh pihak PDRM dalam menangani kebangkitan rakyat dalam isu ini seolah-olah pihak PDRM mengamalkan budaya "penahanan terpilih".
Rakyat yang menentang kezaliman UmnoBN dilayan seperti penjenayah, sedang penjenayah sebenar dibiar bebas!
Amaran saya kepada YBhg. Tan Sri, jika amalan (selective arrestment) atau penangkapan terpilih ini terus dijadikan budaya pihak polis, tanpa prejudis saya menjangkakan nama Jabatan Polis yang sedia tercemar akan memburuk dimata rakyat!.
Justeru, nasihat saya; Polis perlu bertindak secara profesional, berhemah dan berpaksikan ajaran agama rasmi negara; ‪‎Islam‬. Wallahua'lam
 
Salaam Takzim l Salam Reformasi‬
 
Ikhlas dari:
 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.