Followers

Tuesday, February 17, 2015

Soalan untuk Moktar Senik jawap.... al-Husseyn

 



Berikut adalah beberapa kemusykilan yang dikemukakan oleh seorang facebooker kepada Ketua Dewan Ulama PAS Pahang, Mokhtar Senik. 

Kalau soalan-soalan tersebut dikemukakan kepada saya, dandan ini jam juga saya akan menjawabnya dengan 'lidah yang fasih' dan tegas untuk menafikannya; kerana kalau saya berdiam diri sahaja, nanti orangramai akan kata : 

Berdiam diri itu, maknanya betullah tu! Harap kita semua akan mendapat jawapan yang tegas daripada Mokhtar Senik dalam masa yang terdekat ini. 

Besar harapan kita, Mokhtar Senik akan menafikan segala lontaran tuduhan-tuduhan yang berupa soalan ini. 

Saya akan siarkan di blog saya nanti, bila ada sebarang kenyataan Mokhtar Senik berhubung isu ini.

Ada baiknya juga sekiranya penafian Mokhtar Senik itu mendapat perakuan bersumpah dari Pesuruhjaya Sumpah sebagaimana yang Fadhli Ibrahim, anak saudaranya buat tuduhan terhadap Dr Hatta. 

Saiful Azwan Wahai Mokhtar Senik apabila datang soalan ini kepada kamu hendaklah kamu berkata benar tanpa tergagap2 dan jawablah secara tenang, 

1-Benarkah kamu pernah melarikan anak dara orang yakni isteri kamu sekarang ke Siam? 

2-Berapakah jumlah wang yang kamu bayar untuk tutup malu? 

3-Benarkah kamu ahli gerakan Al maunah? 

4-Benarkah kamu di penjara 6 bulan sahaja dan dibebaskan dengan bersyarat untuk beri maklumat pada Umno? 

5-Pernahkah kamu mencari pegawai JAIP utk mengambil duit One Off utk Sekolah Pondok kamu sedangkan ada pengetua lain menolaknya? 

6-Benarkah kamu membangunkan pondok kamu dengan duit Yayasan Pondok Satu Malaysia? 

7-Pernahkah kamu berjanji dengan Guru kamu sewaktu habis belajar di Pondok Pasir Tumbuh tidak akan "Berniaga Haji dan Umrah"? 

8-Benarkah kamu menggunakan kedudukan kamu untuk menjana ekonomi dgn menjual Pakej Umrah kepada orang yang mendengar setiap kuliah kamu? 9-Benarkah juga kamu membuat Demotrasi di Pejabat Agung Pas dgn bantuan Umno? 

10-Benarkah juga kamu marah pada Presiden sebab kamu tidak dicalonkan masa PRU 13 dulu? Copy Paste aje..kalau Ustaz boleh jawab lagi bagus..

Adakah ini fitnah atau sebaliknya..boleh jawab relax2..take time.


ak-Husseyn
10 Soalan untuk Moktar Senik jawap.... Berikut adalah beberapa kemusykilan yang dikemukakan oleh seorang facebooker kepada Ketua Dewan Ulama PAS Pahang, Mokhtar Senik. Kalau soalan-soalan tersebut dikemukakan kepada saya, dandan ini jam juga saya akan menjawabnya dengan 'lidah yang fasih' dan tegas untuk menafikannya; kerana kalau saya berdiam diri sahaja, nanti orangramai akan kata : Berdiam diri itu, maknanya betullah tu! Harap kita semua akan mendapat jawapan yang tegas daripada Mokhtar Senik dalam masa yang terdekat ini. Besar harapan kita, Mokhtar Senik akan menafikan segala lontaran tuduhan-tuduhan yang berupa soalan ini. Saya akan siarkan di blog saya nanti, bila ada sebarang kenyataan Mokhtar Senik berhubung isu ini. Ada baiknya juga sekiranya penafian Mokhtar Senik itu mendapat perakuan bersumpah dari Pesuruhjaya Sumpah sebagaimana yang Fadhli Ibrahim, anak saudaranya buat tuduhan terhadap Dr Hatta. Saiful Azwan Wahai Mokhtar Senik apabila datang soalan ini kepada kamu hendaklah kamu berkata benar tanpa tergagap2 dan jawablah secara tenang, 1-Benarkah kamu pernah melarikan anak dara orang yakni isteri kamu sekarang ke Siam? 2-Berapakah jumlah wang yang kamu bayar untuk tutup malu? 3-Benarkah kamu ahli gerakan Al maunah? 4-Benarkah kamu di penjara 6 bulan sahaja dan dibebaskan dengan bersyarat untuk beri maklumat pada Umno? 5-Pernahkah kamu mencari pegawai JAIP utk mengambil duit One Off utk Sekolah Pondok kamu sedangkan ada pengetua lain menolaknya? 6-Benarkah kamu membangunkan pondok kamu dengan duit Yayasan Pondok Satu Malaysia? 7-Pernahkah kamu berjanji dengan Guru kamu sewaktu habis belajar di Pondok Pasir Tumbuh tidak akan "Berniaga Haji dan Umrah"? 8-Benarkah kamu menggunakan kedudukan kamu untuk menjana ekonomi dgn menjual Pakej Umrah kepada orang yang mendengar setiap kuliah kamu? 9-Benarkah juga kamu membuat Demotrasi di Pejabat Agung Pas dgn bantuan Umno? 10-Benarkah juga kamu marah pada Presiden sebab kamu tidak dicalonkan masa PRU 13 dulu? Copy Paste aje..kalau Ustaz boleh jawab lagi bagus..Adakah ini fitnah atau sebaliknya..boleh jawab relax2..take time

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.