Followers

Tuesday, February 10, 2015

Semakin gabra dan menggelabah jadinya.....

 
Siapa punya kerja buat surat palsu ini? Korang ingat Saifol Bontut tu kah? Tidak mungkin dia.....

Tetapi ada kalangan yang semakin menggelabah bila melihat PAS menyatakan kesudiannya untuk terus berjuang bersama-sama Pakatan Rakyat. Hanya ada dua golongan yang tidak suka -

Umno dan gerombolan UG. Dua golongan inilah yang selalu menyerang Pakatan Rakyat. Mereka inilah yang sangat marahkan Anwar dan Lim Guan Eng.

Menurut Setiausaha Politik Presiden PAS, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar, surat berikut adalah palsu:

SURAT PALSU PRESIDEN PAS sebagai sebuah pertubuhan siasah mempunyai hierarki pentadbiran yang jelas dipilih secara adil dan saksama bersandarkan kepada Perlembagaan PAS.

Maka, atas dasar itulah, sebarang ulasan dan komen yang bersifat rasmi mestilah menerusi mesyuarat yang sah dan diperakui oleh Perlembagaan parti.

Sukalah saya mengingatkan ahli dan pimpinan PAS perihal hadis Rasulullah yang diriwayatkan oleh Imam Muslim dari Ibnu 'Umar r.a yang berbunyi:

Sesiapa yang merungkai ketaatannya (dari pemimpin yg adil), ia akan bertemu Allah di hari kiamat dgn tanpa hujjah baginya.




Sesiapa yg mati dalam keadaan tiada bai'ah ditengkuknya, ia mati sebagai mati jahiliah". Riwayat Imam Muslim dari Ibnu 'Umar r.a

“Sehubungan dengan itu, sebarang seruan untuk menyertai demo solidariti menyokong Anwar adalah semata-mata bersifat peribadi dari segelintir pemimpin PAS dan bukanlah pendirian atau seruan rasmi PAS.

PAS tidak pernah menyeru atau mengajak mana-mana ahlinya untuk menyertai demonstrasi tersebut yang pada anggapan kami bukanlah perkara ma’aruf (baik).

PAS penuh yakin dan percaya kepada keadilan mahkamah dalam menjatuhkan hukuman terhadap jenayah tersebut dan perbuatan menyertai demonstrasi itu bukanlah satu pendirian rasmi PAS.


DATO' SERI TUAN ABDUL HADI AWANG


Presiden Parti Islam Se Malaysia (PAS)
Semakin gabra dan menggelabah jadinya..... Siapa punya kerja buat surat palsu ini? Korang ingat Saifol Bontut tu kah? Tidak mungkin dia..... Tetapi ada kalangan yang semakin menggelabah bila melihat PAS menyatakan kesudiannya untuk terus berjuang bersama-sama Pakatan Rakyat. Hanya ada dua golongan yang tidak suka - Umno dan gerombolan UG. Dua golongan inilah yang selalu menyerang Pakatan Rakyat. Mereka inilah yang sangat marahkan Anwar dan Lim Guan Eng. Menurut Setiausaha Politik Presiden PAS, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar, surat berikut adalah palsu: SURAT PALSU PRESIDEN PAS sebagai sebuah pertubuhan siasah mempunyai hierarki pentadbiran yang jelas dipilih secara adil dan saksama bersandarkan kepada Perlembagaan PAS. Maka, atas dasar itulah, sebarang ulasan dan komen yang bersifat rasmi mestilah menerusi mesyuarat yang sah dan diperakui oleh Perlembagaan parti. Sukalah saya mengingatkan ahli dan pimpinan PAS perihal hadis Rasulullah yang diriwayatkan oleh Imam Muslim dari Ibnu 'Umar r.a yang berbunyi: Sesiapa yang merungkai ketaatannya (dari pemimpin yg adil), ia akan bertemu Allah di hari kiamat dgn tanpa hujjah baginya. Sesiapa yg mati dalam keadaan tiada bai'ah ditengkuknya, ia mati sebagai mati jahiliah". Riwayat Imam Muslim dari Ibnu 'Umar r.a “Sehubungan dengan itu, sebarang seruan untuk menyertai demo solidariti menyokong Anwar adalah semata-mata bersifat peribadi dari segelintir pemimpin PAS dan bukanlah pendirian atau seruan rasmi PAS. PAS tidak pernah menyeru atau mengajak mana-mana ahlinya untuk menyertai demonstrasi tersebut yang pada anggapan kami bukanlah perkara ma’aruf (baik). PAS penuh yakin dan percaya kepada keadilan mahkamah dalam menjatuhkan hukuman terhadap jenayah tersebut dan perbuatan menyertai demonstrasi itu bukanlah satu pendirian rasmi PAS. DATO' SERI TUAN ABDUL HADI AWANG Presiden Parti Islam Se Malaysia (PAS)

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.