Followers

Monday, February 9, 2015

KEPUTUSAN MESYUARAT YANG BIJAK SEKALIGUS MENAFIKAN UG TIADA TEMPAT.

 
SELESAI satu tugas Ketua Pembangkang yang mencabar juga tapi berjaya dilakukannya.

Tugas terakhir sebelum beliau ditentukan nasibnya samada merengkok dalam penjara atau terus berada di hadapan memimpin bala tentera PR menentang rejim Umno/Bn.

Tugas terakhirnya petang semalam adalah mempengerusikan Mesyuarat Majlis Pimpinan PR yang akhirnya dihadiri juga oleh Presiden Pas, Tok Guru Hj Hadi dan pemimpin DAP, Guan Eng dan Kit Siang.

Presiden PKR, DS Wan Azizah juga turut hadir. Tidak panas pun mesyuarat petang semalam. Cuma yang panas sebelah pagi sebelum Mesyuarat AJK PAS Pusat berlangsung di mana Ketua Pemuda PAS Kuantan buat sidang media dan bersama para penyokongnya berdemo menuntut Dr Hatta dan kuncu-kuncunya meletakkan jawatan kononnya menyerang Presiden.

Namun panasnya seketika, dan tahyol pun terserlah bila SUA PAS sendiri nyatakan 'tiada konspirasi' untuk jatuhkan Presiden. Mesyuarat di sebelah petang berjalan baik sehingga selesai.

Sekali lagi sepakat untuk bersama PR. Kecewa tentunya puak Umno dan sekutunya UG untuk melihat Hj Hadi bertegang urat dengan Anwar mahupun Guan Eng.

Jika ini berlaku, ada harapan boleh keluar dari PR dan melompat masuk tong najis umporno. Keyakinan aku tetap tak berubah, PAS bukan parti hingusan.

PAS bukan boleh diperbodohkan oleh UG kerana PAS majoriti pemimpinnya lebih kenal Umno dari apa yang UG kenal.



Aku tidak pernah menyabitkan UG dengan PAS kerana aku percaya dengan keputusan Muktamar PAS yang lalu bahawa PAS tiada kaitan dengan UG. Ertinya, aku serang UG bukan serang PAS. Ramai yang salah faham tentang ini.

Buktinya, PAS masih komited dengan PR. Jika PAS ada UG, tentulah ini tidak berlaku. UG yang berada di luar sana biarlah mereka berkokok sehingga bermandi minyak sekalipun, kami tetap lawan UG. Sayangi PAS, sayangi PR, wajib lawan UG.

UG tidak ada di dalam PAS sama juga PAS tidak iktiraf PasMa. Bezanya aku sokong PasMa walaupun NGO itu tiada kaitan dengan PAS kerana bagi aku PasMa menjadikan Umno sebagai musuh utama, berbeza dengan UG yang ingin bercinta dengan Umno. Itu beza.

Tugas Anwar selesai. Anwar berjaya di dalam mesyuarat 'terakhir'nya dan paling berkesan berjaya membawa Tok Guru Hj Hadi hadir. Tahniah buat Hj Hadi.

Selepas ini, biarlah kita semua menjadi saksi apakah keputusan mesyuarat itu direalisasikan atau tidak. Waktu itu baru kita tahu keikhlasan masing-masing. Kesimpulannya, masing-masing sedang memperbetulkan salah dan silap masing-masing kerana tidak semua kita ini sempurna.

Dicatat oleh WFAUZDIN NS

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.