Followers

Tuesday, January 13, 2015

Sirul Azhar tak cukup wang untuk pulang ke Malaysia?


Menarik laporan Bernama tentang Sirul ni... Tertuduh kedua kes pembunuhan warga Mongolia Altantuya Shaariibuu, Koperal Sirul Azhar Umar tidak hadir ke Mahkamah Persekutuan hari ini kerana dipercayai berada di Austalia, lapor Bernama yang memetik sumber.

Menurut sumber, beliau telah mengetahui tarikh penghakiman mahkamah ditetapkan hari ini namun tidak mempunyai wang yang mencukupi untuk pulang ke Malaysia.

Beliau telah berada di luar negara kira-kira dua bulan lepas dan ketika ditanya Bernama adakah Sirul Azhar tidak pulang kerana telah menjangka keputusan yang tidak berpihak kepadanya, sumber tersebut berkata "Ia (keputusan) tidak boleh dijangka namun Sirul masih perlu berada di luar negara."

Menariknya ialah sebab ianya menimbulkan persoalan..

Biasanya apabila kita hendak keluar negara baik untuk makan angin ataupun apa sajalah tujuan yang kita akan utamakan ialah tiket penerbangan untuk pergi dan balik, kita akan pastikan mampu dibeli..

Tapi dalam hal Sirul ni.. dia tak fikir ke nak beli tiket penerbangan pergi dan balik bukannya pergi tak balik-balik?

Bagaimana begitu mudah seseorang yang sedang menghadapi tuduhan bunuh di Mahkamah dan kesnya masih belum selesai boleh memiliki passport dan diberikan pelepasan untuk terbang keluar negara?

Sedangkan individu yang diistiharkan muflis atau bankrap tidak dibenarkan keluar dari negara.. kes mana yang lebih berat ni?.. Muflis atau Membunuh?

Menurut Bernama.. Sirul masih perlu berada di luar negara.. persoalannya untuk tujuan apa dan bagaimana beliau boleh hidup di luar negara selama dua bulan tapi tak mampu untuk pulang menghadapi perbicaraan?

Sandiwara apa ni?

Laporan berkaitan..

Sirul tak cukup wang pulang ke M'sia

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.