Followers

Thursday, January 15, 2015

8 maut bas persiaran terbakar di Tapah THE MALAYSIAN INSIDER




Kakitangan bomba berusaha mengeluarkan mangsa kemalangan bas persiaran yang terbakar selepas terbabas berhampiran Tol Tapah awal pagi ini. – Gambar ihsan Jabatan Bomba dan Penyelamat, 15 Januari, 2015. 
Kakitangan bomba berusaha mengeluarkan mangsa kemalangan bas persiaran yang terbakar selepas terbabas berhampiran Tol Tapah awal pagi ini. – Gambar ihsan Jabatan Bomba dan Penyelamat


Lapan penumpang maut apabila bas persiaran yang mereka naiki terbakar selepas terbabas di Kilometer 326.3 Lebuhraya Utara- Selatan arah selatan berhampiran Tol Tapah awal pagi ini.

Ketua Polis Daerah Tapah Superintenden Som Sak Din Keliaw berkata nahas pada pukul 1.15 pagi itu menyebabkan 21 penumpang lain cedera dengan 15 daripada mereka parah sementara dua lagi selamat.

Beliau berkata mayat mangsa dan penumpang yang cedera dihantar ke Hospital Tapah.

"Kemalangan dipercayai berlaku apabila pemandu bas cuba mengelak tayar di tengah jalan dan ini menyebabkan bas tersebut terbabas ke dalam parit di bahagian kiri lalu terbakar," katanya di lokasi kejadian.

Ketika kejadian, bas persiaran berkenaan membawa 30 penumpang dari Kuala Kurau ke Cameron Highlands dan polis kini menyiasat kemungkinan seorang lagi penumpang yang masih hilang turut menaiki kenderaan itu.

Senarai mangsa yang maut dikenali sebagai Lim Soo Lan, 59; Tan Ah Ba, 65; Tan Chan Hing, 49; Aw Ah Poh, 56; Tan Ah Baa, 64; Ong Ah Yook, 58, Sin Ah Guat, 54 dan Jayagunasgaran Mariapen, 40.

Manakala pemandu bas belum diperoleh identitinya lagi. – Bernama 
 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.