Followers

Monday, September 15, 2014

ANWAR SUDAH PUAS DIHINA, SETAKAT AKU INI APALAH SANGAT..

Nak tulis pasal Haji Hadi, dikatanya aku ini siapa? Ilmu aku ni tak sebanyak mana.. Nak tulis pasal ulama jahat pun terasa jugak, seperti orang termakan cili.. 

Dikatanya aku hina2kan ulama. Jadi dari celah mana sebagai raktyat dan sebagai anggota parti PKR dan pendokong Pakatan Rakyat, aku nak tunjukkan rasa tidak puas hati aku pada keadaan yang berlaku ini, pada pimpinan yang berpolitik menyalahi hukum persahabatan, melanggar perjanjian, memalukan agama Islam, menghalang kemenangan rakyat dengan penuh kesombongan?

Ketika As-syahid ustaz Lotfi mengambil keputusan berjihad dan Pas memecat keahliannya. Pas disindir secara psikologi di fb. Mereka menyindir Pas kerana memecat mujahiddin. 'Islam apa yg dibawa parti Pas? Memisahkan diri dengan mujahiddin fi sabilillah?'

Aku jawab, 'Pas memilih jalan demokrasi pilihanraya dalam politik Malaysia. Anggaplah beliau (as-syahid) dipecat kerana memilih jalan jihad bersenjata di Syiria dan tidak lagi berpolitik di Malaysia. Bukan kerana dia mujahiddin yang dimuliakan.' 

Teman2 PKR pun menerima dengan senyum dan redha kerana aku pulak yang lebih2 menjawabnya. Tapi, itu kelmarin, sebelum krisis Selangor menjadi begini runcing. 

Hari ini, aku amat marah,sungguh kesal dan merasa amat rugi, baik secara peribadi, bahkan buat sekelian pendokong Pakatan Rakyat dengan apa yag berlaku. 

Apa yang dipegang oleh hj Hadi dan orang2 yang sefaham dengan beliau tidak boleh aku terima sama sekali. Secara peribadi bagi aku, pegangan beliau sungguh berniat jahat dan bodoh sebagai pemimpin dan pemain politik demokrasi pilihanraya di Malaysia.

Baik orang2 begini dipecat saja, dan pergilah berjihad saja di Syiria sana.. Politik Malaysia tidak memerlukan mereka..

Al Fatihah buat As-Syahid Ustaz Lotfi... dan kemenangan buat sekelian syuhada..


Wallahua'lam

Kiyai Reformis

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.