Followers

Thursday, May 29, 2014

BN bermati-matian di Teluk Intan

Tanda2 BN akan kalah sudah nyate

Wak tengok Barisan Nasional kali ni ber sungguh2 sangat mahu tawan kembali P76 Teluk Intan. Boleh di katakan tiap2 hari siang dan malam pagi dan petang bertaburan menteri2 UMNO di kawasan2 yang ramai penduduk melayu nye.

Menteri2 UMNO kini sedang sebuk menabur "umpan" kepada kaum melayu. Mereke tidak masuk ke kawasan cine kerane mereke tahu bahawe kaum cina tidak mudah di umpan seperti orang melayu.


Kawasan tumpuan utame nye ialah di Kampung Banjar, Selabak, Batak Rabit, Kampung Bahagia dan di mana saje ade penduduknye ramai melayu. Yang menghairankan Wak kenape menteri2 melayu ni tidak berani masuk kekawasan2 majoriti nye kaum cina. Sedang kaum melayu cume ade 38% sahaje di kawasan P76 Teluk Intan ni.

Ditakdirkan jika semua kaum melayu menyokong BN pun ianye pasti tidak cukup membawa kemenangan parti itu. Menteri2 UMNO ni harus ingat bahawe PAS pernah menawan DUN Changkat Jong dan ini terlah membuktikan tentang kekuatan PAS di Teluk Intan.

Bagi DUN Pasir Berdamar pule ianye sudah menjadi kawasan tradisi DAP se lame2 nye dari semenjak lepas merdeka.

Peminpin2 UMNO harus sedar bahawe kaum cine masih lagi menolak BN, ini bermakne 42% pengundi dari kaum cine di Teluk Intan sudah berpehak kepada DAP. 
 
Untuk kemenangan DAP cume memerlukan lebih kurang 10% sahaje undi dari kaum melayu dan india.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.