Followers

Friday, April 18, 2014

Puak Puak UMNO Sudah Mula Nak Berbaik Baik Dengan PAS !!

 
 
 
SEPERTI YANG DIJANGKA GERAKAN UNTUK MENGAMBIL HATI PAS SUDAH BERMULA..
 
PAKAR PERANCANG MENJADIKAN BADAN NGO UNTUK MEMULAKAN PANTUN PEMBUKA KATA @ MUKADIMAH. 
 
UMNU CUBA MENUKAR RENTAK TARIAN..KALAU DULU MEREKA AGAK BERKERAS @ SOMBONG..KALI INI PASTI BERUBAH IBARAT SEORANG TERUNA MAHU MELAMAR SEORANG GADIS YANG PERNAH BERCINTA TAPI PUTUS DITENGAH JALAN..
 
NAMUN APAKH NAJIB BOLEH MENELAN DAN MENJILAT KEMBALI KATA2NYA YG PERNAH DILAFAZKAN PADA TAHUN 1992 KEPADA KERAJAAN PAS DI KELANTAN?? 

Isma: Umno wajar sokong hudud Pas....4/4/2014

SHAH ALAM - Pertubuhan Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) berharap Umno dan Pas sepakat untuk menjadikan hukum hudud segera dilaksanakan di Kelantan.

Naib Presiden Isma, Abdul Rahman Mt Dali berkata, apabila Pas Kelantan berhasrat melaksanakan hukum hudud, Umno wajar segera menyambut baik dan menyokong langkah itu.

"Jadikan ia 'Projek Kesepakatan Pas-Umno'. Slogan' Ini kali lah!' sangat sesuai dengan situasi ini.

"Dalam realiti Malaysia, Islam perlu didukung oleh bangsa Melayu manakala bangsa Melayu perlu kepada Islam untuk bangun, kuat dan mampu terus memimpin.

"Perjuangan Pas asalnya adalah untuk menegakkan negara Islam manakala perjuangan Umno asalnya untuk menjaga Islam.

"Umno perlu kembali kepada Islam sepenuhnya. Barulah sempurna perjuangannya. Dengan demikian, Umno berjaya mengharmonikan unsur perjuangan kebangsaan Melayunya dengan Islam.

"Barulah Pas lebih sejuk hati dengan Umno yang dilihat selama ni sungguh liat dalam usaha menghayati Islam dalam perjuangannya. Kita mengharapkan kedua-dua parti orang Islam itu bersepakat untuk bekerjasama dalam hal-hal berkaitan kemajuan dan kepentingan Islam dan orang Islam," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Untuk rekod hukum hudud dapat dikuatkuasakan di negeri Kelantan selewatnya Januari depan sekiranya tiada halangan Kerajaan Persekutuan untuk membolehkan rang undang-undang persendirian dibentangkan di Parlimen.

Oleh itu, persetujuan daripada wakil rakyat Umno amatlah diperlukan bagi membolehkan hudud dilaksanakan di negeri tersebut.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.