Followers

Tuesday, April 29, 2014

KALAU SERIUS MAUKAN PR AMBIL ALIH PUTRAJAYA ... MAKA PILIHLAH PARA PEMIMPIN INI.




Lagi sekali Omak Kau tegaskan .. kalau anggota KeADILan benar-benar serius mau Pakatan Rakyat ambil alih Putrajaya melalaui PRU 14 akan datang ini maka perlu juga serius dalam membuat pemilihan pucuk pimpinan KeADILan bagi membantu DSAI dan Kak Wan dengan kerjasama rakan-rakan dalam Gagasan Pakatan Rakyat agar ianya menjadi realiti.

PRU 13 lalu pemimpin-pemimpin tertentu yang sedia ada telah diberi peluang melakukan yang terbaik untuk membantu tetapi ternyata kemampuan mereka tidak boleh menyumbang kepada UMNO/BN tumbang di Putrajaya.

Beberapa jawatan penting dalam parti KeADILan perlukan perubahan jika Putrajaya mau diubah.

Yang deliver dan perform perlu dikekalkan .. yang gagal dan kurang menyerlah perlu ditukar .. kita sebagai anggota parti perlu berfikir secara realistik dan tidak sepanjangan terperangkap dengan poilitik taksub dan fanatik.

Omak Kau membuat penilaian sebagai aktivis parti, pemerhati politik dan penggiat blog...

Dalam realiti politik menuju ke Putrajaya kena pilih yang popular dikalangan rakyat bukannya hanya popular pada majoriti anggota parti.

Tiada gunanya popular dikalangan anggota parti tetapi ditolak rakyat bila tiba pilihanraya ... paling afdal dan idealnya popular dikalangan anggota parti dan rakyat .. jika tidak boleh dilakukan maka popular dikalangan rakyatlah menjadi pilihan anggota parti mengangkat pemimpin yang ternyata popular dilangan rakyat untuk jadi pemimpin.

Populariti adalah subjektif tapi secara keseluruhannya pemimpin yang popular dikalangan rakyat ialah pemimpin yang ternyata bersih, telus, dan berintegriti .. tidak kotroversial .. mengamalkan politik berteraskan nilai .. tidak ada bagasi dan liabiliti .. disukai rakan dan disenangi lawan .. berjiwa besar bukan yang bercakap besar .. mempunyai pengalaman mengurus negeri ataupun membantu mengurus negeri sehingga di hormati .. tidak mudah panik, melatah dan gelabah .. tenang bila diuji dengan krisis .. tidak bersikap dendam kesumat .. pemaaf merendah diri .. hidup dalam kesederhanaan walaupun sudah bergelar negarawan .. pedengar yang baik dan sabar .. JUJUR, AMANAH dan BIJAKSANA.

Dengan mengambil kira kesemuanya  DEMI MASA BERSAMA MENUJU REFORMASI TULEN POLITIK BERTERASKAN NILAI DENGAN PENGALAMAN MELONJAK PARTI MENUJU PUTRAJAYA UNTUK TERAJUI PERUBAHAN itu maka konklusi pilihan Omak Kau ialah:-

Presiden :   YB Datuk Seri Wan Azizah bt Wan Ismail

Timbalan Presiden:    YAB Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ( Dato' Menteri Besar Negeri Selangor)

Naib-Naib Presiden:  1) YB Nurul Izzah Anwar (Ahli Parlimen Lembah Pantai)   2) YB Tian Chua (Ahli Parlimen Batu)   3) YB Fuziah Salleh (Ahli Parlimen Kuantan)  4) Sdr Mustaffa Kamil Ayub   5)  YB Rafizi Ramli (Ahli Parlimen Pandan)

Ketua Wanita Pusat:   YB Hajah Rodziah Ismail (ADUN Batu Tiga Merangkap Ah Exco Kerajaan Negeri Selangor)

Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) :   1)  YB Dr Hj Yaakob Sapari (ADUN Kota Anggerik)   2)   YB Elizabeth Wong (ADUN Bukit Lanjan)   3)  Sdr Azizi Ayub (Ketua Cabang Kapar)  4)  Sdr Fariz Musa ( Jingga 13)   5) Sdr Zakaria Ab Rahim  6)  David Cheong Kian Young (Ketua Cabang Kuala Langat)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.