Followers

Monday, December 9, 2013

Bantuan yang datang dari seluruh Malaysia dan dari Pakatan Rakyat Selangor !!

Photo: Terimakasih di atas bantuan yang dihulurkan kepada mangsa-mangsa banjir di Kemaman amnya dan Bandar Chukai khasnya. Kesungguhan Unit Amal membantu mangsa banjir tanpa mengira waktu dan tempat biarpun dalam keadaan seba kekurangan memang patut menerima pujian.

Bantuan yang datang dari seluruh Malaysia dan dari Pakatan Rakyat Selangor membuatkan kami rasa terhutang budi. Manakala bantuan banjir yang datang dari pihak kera jaan juga dah mula diagihkan kepada mangsa-mangsa ini. Cuma aku rasa terkilan dengan cara pengagihan tersebut yang tidak telus dan tidak adil. 

Beberapa tempat pemindahan sementara banjir dilapurkan tidak  menerima makanan dan lain-lain keperluan dengan betul dan mencukupi. Kenapa jadi begini? Adakah kerana pemimpin-pemimpin sibuk berada di kerusi empuk di PWTC dan hotel-hotel mewah di Kuala Lumpur menyebabkan mereka tiada masa mengarahkan jentera mereka memperdulikan nasib rakyat? Bantuan yang datang dengan lambang dacing ini dah tentu memilih bulu. Bantuan itu juga menimbulkan persoalan adakah ianya dari kera jaan atau dari parti timbang kati yang masih mempertimbangkan bantuan kepada mangsa banjir.
 
Terimakasih di atas bantuan yang dihulurkan kepada mangsa-mangsa banjir di Kemaman amnya dan Bandar Chukai khasnya. 
 
Kesungguhan Unit Amal membantu mangsa banjir tanpa mengira waktu dan tempat biarpun dalam keadaan seba kekurangan memang patut menerima pujian.

Bantuan yang datang dari seluruh Malaysia dan dari Pakatan Rakyat Selangor membuatkan kami rasa terhutang budi. 
 
Manakala bantuan banjir yang datang dari pihak kera jaan juga dah mula diagihkan kepada mangsa-mangsa ini. Cuma aku rasa terkilan dengan cara pengagihan tersebut yang tidak telus dan tidak adil.

Beberapa tempat pemindahan sementara banjir dilapurkan tidak menerima makanan dan lain-lain keperluan dengan betul dan mencukupi. Kenapa jadi begini? 
 
Adakah kerana pemimpin-pemimpin sibuk berada di kerusi empuk di PWTC dan hotel-hotel mewah di Kuala Lumpur menyebabkan mereka tiada masa mengarahkan jentera mereka memperdulikan nasib rakyat? 
 
Bantuan yang datang dengan lambang dacing ini dah tentu memilih bulu. Bantuan itu juga menimbulkan persoalan adakah ianya dari kera jaan atau dari parti timbang kati yang masih mempertimbangkan bantuan kepada mangsa banjir.
 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.