Followers

Monday, December 2, 2013

AKHIR NYA MAHATHIR MELETAK JAWATAN....Penasihat Petronas Berhad !!!

Tun Dr Mahathir Mohamad,88 melepas jawatan sebagai Penasihat Petronas Berhad, berkuat kuasa 1 Disember 2013. Surat perletakan jawatan tersebut telah diserahkan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Jumaat lalu, lapor Utusan Malaysia.

”Ini sekali gus bermakna Dr. Mahathir sudah menyumbang tenaga kepada agensi-agensi kerajaan ini selama 10 tahun, sejurus selepas beliau melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri pada tahun 2003,” kata sumber UM.

Namun tak dapat dipastikan sama ada pengunduran Dr. Mathathir itu turut melibatkan jawatannya Canselor Universiti Teknologi Petronas (UTP), penasihat kepada Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA) dan Lembaga Pembangunan Pulau Tioman (TDA) serta penasihat Proton Holdings Berhad (kini anak syarikat milik penuh kumpulan DRB-Hicom).

Masalah kesihatan salah 1 faktornya.

  Ulasan admin :

Masalah kesihatan ke atau takut orang dalam petronas ?

Kah..kah..kah..kah

Sebelum ini mahathir lantang mengkritik petronas supaya membantu bumiputra khusus nya melayu dalam aspek ekonomi. Tapi mahathir lupa beliau juga penasihat patronas.

Siapa yang dapat kontrak minyak ? Bumiputra mana yang kaya raya hasil petroleum negara? Patronas menafikan bahawa mereka meminggirkan bumiputra.

Admin setuju.. patronas tidak meminggirkan bumiputra. Petronas membantu bumiputra. tetapi bumiputra dengan melayu adalah berbeza.

Bumiputra adalah nama singkatan kepada "KRONI UMNO ATAU KAUM KERABAT UMNO" . Melayu pula singkatan kepada orang - orang melayu bawahan. Sebab itu melayu jadi papakedana dan bumiputra jadi kayaraya seperti tan sri syed moktar, mirzan mahathir dan bumiputra yang lain.

melayu hanya mendapat kenaikan bahan bakar hasil dari kekayaan dimiliki bumiputra dengan cara korup! Sebab itu saham bumiputra 52billion yang lesap, bila dibawa ke dewan rakyat, usul tersebut ditolak.

Sebab bumiputra punya bukan melayu.. padan lah muka melayu kena bohong dengan golongan elit kayaraya umno! bila melayu nak ubah pada pilihanraya, mereka kata melayu mudah lupa. Melayu tak bersyukur.


Padan muka melayu ! terus jadi mangsa penipuan golongan bumiputra kuat sapu cekik dan telan!

"Tidak akan penyamun hilang dimalaysia selagi parti cap keris telanjang berkuasa"


-admin power-

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.