Followers

Monday, July 30, 2012

Fakta Yang BN Tidak Mahu Rakyat Tahu !!

Jika terus tiris , terus menyeleweng , terus kaya kan kroni malaysia akan muflis ! perasan tak wang rm100 boleh beli apa saja di pasar raya ? dulu beli barang rm100 1 bonet kereta penuh .. 
 
Sekarang rm100 hanya 2 3 beg plastik saja yang dapat .. itu tandanya malaysia dah nazak dibawah BN !!! mana tidaknya contoh projek rm500juta diberi nya sampai 1, 2 bilion lebih nya telan cekik , 
 
Sama juga dgn TNB or se angkatan dgn nya , sepatutnya untung boleh di had kan oleh kerajaan penstrukturan semula harus dilakukan , contoh untung 2 bilion , boleh di had kan beri untung sedikit .. 
 
Tak salah nak untung dalam berniaga mmg wajib terima ganjaran keuntungan tetapi jangan lah lebih sangat rakyat yang bayar bukan UMNO BN YANG BAYAR !!!!

Malaysia bukan negara gersang tanpa hasil mahsul. Malaysia memiliki bijih, minyak, gas, emas, getah, sawit, balak, padi, ikan dan sebagainya. Gamat pun banyak . Semuanya adalah amanah Allah swt dan selayaknya diurus oleh kerajaan yang TELUS dan AMANAH !

SEDAR LAH WAHAI PEMIMPIN UMNO , JANGAN ANGKUH SOMBONG RIAK DENGAN KEKAYAAN YANG KAMU ADA ! KATA RAKYAT DI DAHULUKAN ?BERI LAH RAKYAT SEDIKIT KESELESAANDARI KEKAYAAN MU YANG KAMU CURI ITU !

إِنَّ قَارُونَ كَانَ مِن قَوْمِ مُوسَىٰ فَبَغَىٰ عَلَيْهِمْ وَآتَيْنَاهُ مِنَ الْكُنُوزِ مَا إِنَّ مَفَاتِحَهُ لَتَنُوءُ بِالْعُصْبَةِ أُولِي الْقُوَّةِ إِذْ قَالَ لَهُ قَوْمُهُ لَا تَفْرَحْ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْفَرِحِينَ
 
Sesungguhnya Qarun adalah ia dari kaum Nabi Musa, kemudian ia berlaku sombong dan zalim terhadap mereka; dan Kami telah mengurniakannya dari berbagai jenis kekayaan yang anak-anak kuncinya menjadi beban yang sungguh berat untuk dipikul oleh sebilangan orang yang kuat sasa. (Ia berlaku sombong) ketika kaumnya berkata kepadanya: 
 
“Janganlah engkau bermegah-megah (dengan kekayaanmu), sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang bermegah-megah. (seperti lagakmu itu).

وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا وَأَحْسِن كَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْكَ وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ
 
“Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepadamu akan pahala dan kebahagiaan hari akhirat dan janganlah engkau melupakan bahagianmu (keperluan dan bekalanmu) dari dunia; dan berbuat baiklah (kepada hamba-hamba Allah) sebagaimana Allah berbuat baik kepadamu (dengan pemberian nikmatNya yang melimpah-limpah); dan janganlah engkau melakukan kerosakan di muka bumi; sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berbuat kerosakan “.

قَالَ إِنَّمَا أُوتِيتُهُ عَلَىٰ عِلْمٍ عِندِي أَوَلَمْ يَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ قَدْ أَهْلَكَ مِن قَبْلِهِ مِنَ الْقُرُونِ مَنْ هُوَ أَشَدُّ مِنْهُ قُوَّةً وَأَكْثَرُ جَمْعًا وَلَا يُسْأَلُ عَن ذُنُوبِهِمُ الْمُجْرِمُونَ
 
Qarun menjawab (dengan sombongnya): “Aku diberikan harta kekayaan ini hanyalah disebabkan pengetahuan dan kepandaian yang ada padaku”. 
 
(Kalaulah Qarun bijak pandai) tidakkah ia mengetahui dan pandai memahami, bahawa Allah telah membinasakan sebelumnya, dari umat-umat yang telah lalu, orang-orang yang lebih kuat daripadanya dan lebih banyak mengumpulkan harta kekayaan ? 
 
Dan (ingatlah) orang-orang yang berdosa (apabila mereka diseksa) tidak lagi ditanya tentang dosa-dosa mereka, (kerana Allah sedia mengetahuinya). Surah al Qasas : 76 – 78

kepada orang UMNO yang kata kalau tak ada UMNO melayu mati ditindas tak makan tak kaya tak jutawan SEPERTI SEKARANG ANDA SILAP !

UBAH PILIHANRAYA UMUM KE 13 .. JANGAN BIARKAN PENGURUS YANG TIDAK CEKAP MENJAGA KEBAJIKAN KITA RAKYAT MALAYSIA !!!

ANDA FAHAM ? MENGAPA PERLU PILIH JALAN SUKAR UNTUK BERFIKIR ~

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.