Followers

Friday, April 20, 2012

DBKL Tolak Himpunan BERSIH Di Dataran Merdeka, Mahu Rakyat Ke Jalanraya?

DBKL tolak BERSIH di Dataran Merdeka

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menolak permohonan BERSIH untuk menggunakan Dataran Merdeka untuk perhimpunan menuntut pilihan raya bersih dan adil pada 28 April ini. -mk






BERSIH bukan ancaman pada keselamatan


Kementerian Dalam Negeri (KDN) tidak melihat perhimpunan "duduk bantah" BERSIH di Dataran Merdeka pada 28 April ini sebagai ancaman kepada keselamatan kerana ia didakwa hanya mempunyai sedikit daya tarik kepada orang ramai.


Menterinya Hishammuddin Hussein berkata, satu-satunya ancaman adalah penganjur, yang perlu menghadapi tanggapan negatif orang ramai sebagai hasilnya.


Katanya, oleh kerana sebuah isu dimasukkan bersama, termasuk ISA, pinjaman pelajaran dan Lynas, rakyat tahu bahawa program itu mempunyai niat politik.


Menurut Hishammuddin, orang ramai juga akan mempersoalkan masa perhimpunan itu memandangkan ia terlalu dekat dengan pilihan raya dan menggambarkan ia tidak ikhlas. -mk



Ulasan GB


Sungguh aneh.

Menteri kata BERSIH bukan satu ancaman, DBKL pula tolak permohonan BERSIH untuk berhimpun di stadium merdeka.

Apakah ini "permainan" UMNO BN?

Tidak mengapa, jangan lupa sewaktu BERSIH 2.0 dahulu, bukan sahaja tidak dibenarkan berhimpun di dataran meredeka, malah diharamkan oleh kerajaan. Apa berlaku? Rakyat TETAP turun jugak.

Kalau DBKL tidak izinkan DUDUK & BANTAH di Dataran Merdeka, jangan tersentak dan terperanjat apabila rakyat BANGUN & BANTAH di jalanraya.

Kelab Greenboc

2 comments:

  1. itu jelah yang korang pandai...adakah 1/2 juta rakyat yang berkompol tu mewakili rakyat malaysia keseluruhannya....0.1% je kot Bhai...kocik bonar jumlahnye tu kalau nak digelar RAKYAT.

    ReplyDelete
  2. NAVY THE BEST... Lu bongap ke apo 1/2 juta lu kato x smpai 0.1%..... Bebal sunggoh la umno....matematik kantoi... Populasi malaysia pon. Lu x tau gak ny.... Main tibai je.... Mmg lembu la lu Navy The Best kunun

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.